قناعت در زندگی مشترک درست است؟ این باور می تواند بسیار راحت شما را گول بزند. هر ازدواجی به سازگاری، تفاهم و آسایش نیاز دارد و لازم است که زوجین از بعضی موارد چشم پوشی کنند تا زندگی آن ها بهم نریزد.

ممکن است یکی از اخلاق های همسرتان شمارا بسیار اذیت کند و هیچ وقت نتوانید با آن کنار بیایید اما دوستی داشته باشید که به راحتی با تمام اخلاق های همسرش کنار می آید و هیچ وقت از چیزی شکایت نمی کند.

قناعت در زندگی زناشویی

بسیاری از افراد به دلیل فیلم ها یا کتاب هایی که خوانده اند چیزهایی از همسرشان می خواهند که اصلا معقول نیست، انتظارات آن ها باعث می شود که نتوانند واقعیت را ببینند و به دنبال رویاهای دست نیافتنی خود باشند.

 این افراد معمولا آرمان گرا هستند و اگر این ویژگی را کنار بگذارند می توانند از زندگی خود لذت بیش تری ببرند.

موارد زیادی را در مشاوره پیش از ازدواج مشاهده کرده ام که به دنبال فردی می گشتند که هیچ ایرادی نداشته باشد، در اینگونه موارد معمولا از آن ها سوال می کنم که آیا در خودشان عیبی نمی بینند که به دنبال فردی بی عیب می گردند؟

 و اینکه آیا واقعا باور دارند که همچین فردی وجود خارجی دارد؟

افراد زیادی تغییر می کنند و زندگی خود را نجات می دهند ولی از طرف دیگر افرادی که فکر می کنند نمی توانند اوضاع را تغییر دهند زندگی خود را به سمت نابودی می برند.

پیشنهاد مشاور: آیا ازدواج موفق مستلزم اعتماد کامل است؟

قناعت در زندگی مشترک

نمونه جلسه مشاوره

مراجعی به نام سارا داشتم که قبل از من پیش مشاور دیگری رفته بود. سارا می گفت که مشاور بسیار مهربان بوده ولی فقط به حرف های او و همسرش گوش میداده و حتی گاهی با حرف هایش باعث می شده تا بیش تر دعوا کنند و احساسات خود را نسبت به یکدیگر نشان دهند ولی این فقط اوضاع را برای آن ها بدتر می کرد.

آن ها اصلا فکر نمی کردند که من بتوانم کمکشان کنم و کاملا ناامید شده بودند زیرا نمیتوانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همین باعث ایجاد دعوای بین آن ها می شد. آن ها تنها نیاز داشتند که مهارت صحبت و ارتباط برقرار کردن را بی آموزند. یک سال طول کشید تا من به آن ها یاد دادم که باید برای زندگی خود تلاش کنند.

به یاد داشته باشید که همیشه می توان شرایط را عوض کرد تنها کافی است انسان به چیزی که هست قانع نباشد و برای تغییر و بهبود آن تلاش کند.

زوج های زیادی وجود دارند که از رابطه سرد خود عذاب می کشند ولی هیچ تلاشی برای تغییر آن نمی کنند در حالی که دقیقا می دانند رابطه آن ها به چه چیزی برای بهتر شدن نیاز دارد. 

اگر سازگاری و احساس خوب بین زوجین بیش تر شود به راحتی می توانند شرایط زندگی خود را بهبود ببخشند. برای این کار می توانند از یک مشاور کمک بگیرند تا راه اشتباهی را انتخاب نکنند و زندگی مشترک خود را به خطر نیندازند.

اگر حتی اندک علاقه ای بین زوجین باقی مانده باشد می توانند زندگی خود را نجات دهند و آن را بهبود ببخشند.

تماس با مشاور 02122247100و 02122354282و 02188422495  در موضوعات تخصصی مشاوره خانواده و زناشویی با مرکز مشاوره ستاره برای شما امکان پذیر شده است.