آموزش دوران نامزدی (حرف، رفتار، رابطه و خوابیدن)


آموزش دوران نامزدی و مهارت های برقراری ارتباط در دوران نامزدی و ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما یکدیگر را بسیار دوست دارید و شباهت هایی که به یکدیگر دارید شما را به این باور رسانده است که می توانید یک زندگی موفق را در کنار یکدیگر شکل بدهید.

آموزش دوران نامزدی

بسیاری از زوج ها با این دیدگاه به زندگی مشترک قدم می گذارند و متاسفانه نمی توانند به آرزوهایی که دوست داشته اند برسند و فرصت خود را برای رسیدن به خوشبختی از دست می دهند.

مانند بقیه زوج ها شما هم در زندگی خود با مسائلی روبرو خواهید شد که از خودگذشتگی و فداکاری زیاد نیاز دارد. برخی از آن ها ارتباط و تعهد شما را محکم تر می کنند و برخی به این تعهد صدمه می زنند و در نهایت ازدواج شما را تخریب می کنند.

شما باید رفتارها، عادت ها و باورهای قدیمی خود را دور بیندازید و روش های جدید برقراری ارتباط را بیآموزید.

همچنین شما باید بینش و خودآگاهی خود را حفظ کنید تا با حفظ شخصیت و هویت واقعی خود با یکدیگر بهتر و موثرتر ارتباط برقرار کنید.

آنچه باید در دوران نامزدی یادبگیرید

مهارت های برقراری ارتباط در دوران نامزدید شامل:

رابطه جنسی و زناشویی

  • حکم دخول در دوران نامزدی (در انتهای صفحه پاسخ داده شده است)
  • کارهای عاشقانه دوران نامزدی
  • شیطنت های دوران نامزدی
  • خواسته های مردان در دوران نامزدی
  • خوابیدن کنار همسر در دوران عقد
  • آموزش دخول در دوران عقد

آموزش دوران نامزدی

بررسی روانشناسی، قانون و شرعی رابطه دوران نامزدی

دقت داشته باشید نوع رفتار از نظر روانشناسی، عرف، قوانین شرعی و قانونی در موارد زیر متفاوت است:

  1. پیش از ازدواج
  2. دوران نامزدی
  3. دوران عقد
  4. ازدواج

1-در دوران پیش از ازدواج از نظر روانشناسی، عرفی و قانونی، رابطه جنسی منع شده است. از نظر روانشناسی رابطه جنسی در این دوران سبب ایجاد دلبستگی و عدم شناخت صحیح زوجین می شود.

پیشنهاد روانشناس: برای شناخت بیشتر می توانید سوالات ازدواج به تفکیک جلسه را مطالعه کنید.

2-در دوران نامزدی (محرمیت از نظر دینی) خانواده ها نیز با هم در ارتباط هستند در این دوران رابطه عاطفی و احساسی بین زوجین بیشتر شده و صمیمیت عاطفی یکدیگر را محک می زنند. در این دوران رابطه میان زوجین و خانواده ها نیز بررسی می شود. رابطه جنسی در این دوران از نظر قانون و شرعی منع شده است.

روانشناسان در برخی از کشورهای غربی عقیده دارند که رابطه جنسی در این دوران سبب شناخت بهتر می شود با این حال با توجه به وضعیت فرهنگی در ایران، روانشناسان ایرانی این امر را پیشنهاد نمی کنند.

پیشنهاد مشاور: برای سنجش صمیمیت احساسی و عاطفی این مطلب را مطالعه کنید.

آموزش دوران نامزدی

3-در دوران عقد از نظر عرفی رابطه جنسی منع شده است ولی از نظر شرعی، قانونی و روانشناسی مشکلی ندارد

اگر در این دوران رابطه جنسی داشته باشید از نظر قانونی مرد مکلف به پرداخت تمام مهریه بوده و در صورت عدم رابطه در این دوران (باکره ماندن دختر) و بروز جدایی، نیمی از مهریه پرداخت می شود.

از نظر قانون و روانشناسی این دوران زوجین به صورت رسمی زن و شوهر بوده و رابطه جنسی بخشی از رابطه زوجی آن هاست.

پیشنهاد مشاور: اگر در دوران عقد رابطه جنسی دارید حتما با روشهای پیشگیری از بارداری آشنا شوید

4-در دوران ازدواج، آموزش های زناشویی و جنسی بسیار مهم است. که در بخش مشاوره خانواده گنجانده شده است.


عشق بازی معجزه می کند❤️50 روش کاربردی

عشق بازی معجزه می کند❤️50 روش کاربردی

هر شخصی در زندگی زناشویی باید آموزش های لازم را در مورد نحوه عشق بازی ببیند و یاد بگیرد همسرش را تحریک کند زیرا این امر در کیفیت رابطه جنسی و نزدیکی اعضای خانواده بسیار مهم است.
22 کارهای عاشقانه دوران نامزدی ❤️ ❤️ ❤️

22 کارهای عاشقانه دوران نامزدی ❤️ ❤️ ❤️

دوران نامزدی یکی از مهم ترین و عاشقانه ترین بخش های زندگی مشترک می باشد بنابراین  انجام کارهای عاشقانه دوران نامزدی می تواند این دوران را برای شما خاص و خاطره انگیز کند.
چگونه عشق را جذب کنیم ❤️ قانون جذب برای ازدواج با شخص مورد نظر

چگونه عشق را جذب کنیم ❤️ قانون جذب برای ازدواج با شخص مورد نظر

آیا برای  جذب عشق آماده اید؟ ممکن است بخواهید یک رابطه جدید را شروع کنید. در اینجا، ما به شما کمک می کنیم تا شخصی را که می خواهید جذب کنید ما همچنین روش‌های متفاوتی را برای ابراز عشق به اشتراک می‌گذاریم. اگر می خواهید داستان عاشقانه خودتان را داشته باشید این مقاله را از دست ندهید.
عشق بعد از ازدواج یا عشق قبل ازدواج ❤️

عشق بعد از ازدواج یا عشق قبل ازدواج ❤️

حتما شنیده اید که اگر در میان زوجین عشقی وجود نداشته باشد بعد از ازدواج به وجود می آید، اما بسیاری از افراد بعد از ازدواج در رابطه با معنا و مفهوم عشق دچار سردرگمی می شوند. این افراد نسبت به شرایط آگاهی لازم را ندارند و اطلاعات آن ها در میان زندگی مشترک کافی نیست به همین دلیل واکنش های نابهنجاری از...
نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید

نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید

چگونه می توان  نشانه های تحریک مردان را شناخت؟ یکی از پیچیده ترین فعالیت های بدنی انسان، فعالیت های جنسی می باشد، زمانی که شما بدن همسرتان را به خوبی بشناسید می توانید کیفیت روابط تان را افزایش دهید.
تست تفاهم قبل ازدواج| سنجش سازگاری زن و شوهر

تست تفاهم قبل ازدواج| سنجش سازگاری زن و شوهر

زوجین با استفاده از تست تفاهم می توانند سطح کیفیت زندگی مشترک شان را تعیین و مورد ارزیابی قرار دهند و هم چنین میزان سازگاری زن و شوهر در این تست مشخص می شود. تست تفاهم قبل از ازدواج به زوجین کمک می کند تا پیش از ازدواج از تصمیم خود مطمئن شده و در صورت نیاز از مشاور کمک بگیرند.
اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت+ تکنیک های معجزه آسا

اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت+ تکنیک های معجزه آسا

اختلاف در ازدواج تا چه حد می تواند مشکل ساز باشد و ازدواج را منتفی کند؟ همه افراد  تشابهات و تفاهماتی با یکدیگر دارند اما در زمینه های مختلف نظرات آن ها متفاوت است و این تفاوت ها منجر به اختلاف هایی می شود و در شرایطی که ازدواج بسیار عمیق و شدید باشد، آینده زندگی مشترک را تا حد زیادی تحت تاثیر...
آیا برخی صحبت ها و رفتارهایی در دوران نامزدی عجیب هستند؟

آیا برخی صحبت ها و رفتارهایی در دوران نامزدی عجیب هستند؟

نحوه خوابیدن در دوران نامزدی چگونه است؟ | ترفند های دوران نامزدی برای دلربایی کردن | خواسته های مردان در دوران نامزدی چیست؟ |شیطنت های دوران نامزدی چیست؟ | خاطرات  شیطنت دوران عقد لذت بخش است؟ | خجالت در دوران عقد طبیعی است؟ | و چگونه حل می شود؟ | صحبت های تلفنی دوران نامزدی باید در مورد چه موض...
تکنیک های معجزه آسا برای به دست آوردن دل همسر

تکنیک های معجزه آسا برای به دست آوردن دل همسر

مشکلی که بسیاری از زوجین امروزه با آن روبرو هستند ناتوانی در برقراری  ارتباط موثر می باشد. در این مقاله به بررسی راه های به دست آوردن دل همسر پرداخته شده است که به شما کمک می کند ارتباط بهتر و موثرتری با همسر خود برقرار کرده و او را عاشق خودتان بکنید.
بایدها و نبایدهای دوران عقد که کسی به شما نمی گوید

بایدها و نبایدهای دوران عقد که کسی به شما نمی گوید

دوران عقد دورانی بین نامزدی و شروع زندگی مشترک است که می تواند یکی از دوره های بسیار شیرین و جذاب و به یاد ماندنی برای زوجین باشد، اما متاسفانه گاهی برخی از زوجین به این دلیل که از فلسفه این دوران آگاه نیستند و نمی دانند که دقیقا در این دوران باید چگونه رفتار کنند و چه کاری انجام دهند بنابراین با مش...
چگونه با بارداری در دوران عقد غافلگیر نشوید❤️

چگونه با بارداری در دوران عقد غافلگیر نشوید❤️

بارداری در دوران عقد اتفاقی است که می تواند غیر منتظره و استرس آمیز باشد و در عین حال می تواند واکنش های منفی اطرافیان را به دنبال داشته باشد. اما آیا به راستی چرا اینطور است؟ در این مقاله به بررسی دلایل این واکنش منفی و پیشگیری و کنار آمدن با بارداری در عقد پرداخته می شود.
همکاری شوهر در کار خانه| چگونه شوهرم را ترغیب کنم در کار خانه کمک کند؟

همکاری شوهر در کار خانه| چگونه شوهرم را ترغیب کنم در کار خانه کمک کند؟

بر اساس باورهای قدیمی زنان مسئولیت خانه و مردان مسئولیت کار بیرون از خانه را به عهده دارند، اما امروزه که زنان و مردان به یک میزان کار می کنند، کار خانه نیز باید بین زنان و مردان تقسیم شود. اما برخی از مردان هنوز با این مسئله کنار نیامده اند. این مطلب به شما کمک می کند تا همسرتان را ترغیب کنید تا هم...
سوالات ازدواج در مورد مسائل جنسی که جوانان را تهدید می کند

سوالات ازدواج در مورد مسائل جنسی که جوانان را تهدید می کند

ازدواج مقوله بسیار پیچیده ای است و در عین حال که می تواند بسیار شیرین و موفقیت آمیز باشد و زمینه رشد فرد را فراهم کند، به همان اندازه نیز می تواند باعث آسیب رساندن به افراد شود و فرد را دچار درماندگی کند. مسائل جنسی یکی از این موارد است که در صورتی که به آن به اندازه کافی توجه نشود می تواند دردسر سا...
مهارت ارتباطی با همسر ❤️ تست ارتباط

مهارت ارتباطی با همسر ❤️ تست ارتباط

دنیای گفتاری-کلامی بسیار پیچیده تر از چیزی است که تصور می کنید، همان طور که در مقالات دیگر بیان شد تفاوت های زیستی و فیزیکی زیادی میان  زنان و مردان وجود دارد و همین امر باعث  اختلاف های زیادی میان زوجین می شود. در این مقاله راه های مناسبی برای کاهش این درگیری ها بیان شده است، مطالعه این ق...
رفتار با نامزد ❤️ افراد با هوش این کارها را می کنند

رفتار با نامزد ❤️ افراد با هوش این کارها را می کنند

شاید برای خیلی از افراد این سوال ایجاد شده باشد که در دوران نامزدی نیاز است چه رفتاری با نامزد خود داشته باشد و حدود رابطه شان چقدر باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله با عنوان رفتار با نامزد ، اطلاعاتی در این مورد به شما بدهیم.
رابطه با مادر زن یا مادر شوهر+ تست

رابطه با مادر زن یا مادر شوهر+ تست

در هر کشوری بسیاری از لطیفه ها به رابطه بین مادر شوهر یا مادر زن می پردازند. این لطیفه ها بیان می کند که مادر شوهر یا مادر زن به دنبال خراب کردن زندگی عروس و داماد خود است و اجازه خوشبختی را به زوجین نمی دهد. اما آیا واقعا اینگونه است؟
آموزش روش هدف گذاری در ازدواج و زندگی

آموزش روش هدف گذاری در ازدواج و زندگی

افراد باید در تمامی کارها برای خود اهدافی را مشخص کنند تا بازدهی کل سیستم را افزایش دهند، این موضوع بیشتر در زمینه اجتماعی قابل مشاهده است. هدف درست ازدواج کمک می کند تا زندگی شیرینی را تجربه کنید و امکان موفقیت در ازدواج شما افزایش می یابد. آموزش روش هدف گذاری در ازدواج و زندگی به صورت کامل شرح داد...