تغییر رفتار همسر بعد از ازدواج ممکن است؟ تاکنون در مورد اثر پیگمالیون شنیده اید؟ این اثر بیان می کند که افراد نسبت به انتظاراتی که دیگران از او دارند واکنش نشان می دهند. این اثر از یک افسانه باستانی گرفته شده است، در این داستان پیگمالیون یک فرد مجسمه ساز است که عاشق یکی از مجسمه های خود می شود که بسیار به معشوقی که در ذهن خود ساخته بود شباهت داشت در نهایت مجسمه توسط الهه عشق است به انسان تبدیل می شود.

تغییر رفتار همسر بعد از ازدواج

این موضوع می خواهد از تاثیر انتظار بر عملکرد حرف بزند، به طور مثال زمانی که شما به موفقیت همسر خود باور داشته باشید این باور به طور موثری بر عملکرد او اثر می گذارد.

بسیاری از زوجین را دیده ام که سعی داشته اند همسر خود را عوض کنند. در مشاوره های قبل از ازدواج زیادی پیش می آید که زوجین می گویند « پس از ازدواج کاری می کنم رفتارش را ترک کند»

اخلاق بد همسرم را بعد ازدواج درست می کنم

سال ها پیش مراجعی داشتم که بر خلاف اصرار من تصمیم گرفت تا با یک خانم ثروتمند ازدواج کند، او وضع مالی متوسطی داشت و این برای خانواده همسرش قابل قبول نبود برای همین تصمیم گرفت که عوض بشود.

او نوع غذا خوردن، فیلم دیدن، بیرون رفتن، دوستان، سرگرمی ها و همه چیز خود را عوض کرد تا مورد قبول خانواده همسرش باشد.

 یک سال پس از ازدواج دوباره برای مشاور نزد من آمد، او به شدت گیج بود و نمیدانست باید چکار کند همسر او هم راضی نمی شد که به مشاوره بیاید زیرا احساس می کرد به مشاوره نیازی ندارد.

باید قبول کنید که کسی را نمی توان عوض کرد. غرور افراد باعث می شود فکر کنند که فقط راه آن ها درست است و بقیه گمراه هستند برای همین دوست دارند که ایده ها و نظرات خود را به دیگران تحمیل کنند.

مطمئن باشید که مواردی که قبل از ازدواج بد هستند پس از ازدواج بدتر می شوند. هیچ وقت حرف کسی مبنی بر این که پس از ازدواج عوض می شود را نپذیرید.

تغییر رفتار همسر بعد از ازدواج ممکن است؟ اثر پیگمالیون

آیا می توان بعد از ازدواج رفتار همسر را تغییر داد؟

بیش تر مردم احساس می کنند که می توانند دیگران را نجات دهند ولی آیا واقعا باید دیگران را نجات داد؟

روابطی که بر اساس نجات شکل می گیرد و در آن یک فرد نجات دهنده و یک فرد نیازمند و محتاج است زیاد دوام نمی آورد زیرا معمولا فرد نجات دهنده در رابطه به دنبال قدرت است یا احساس می کند که همیشه باید از او قدردانی بشود بنابراین در هر دعوایی سریع کارهایی را که کرده به دیگران یادآوری می کند.

فردی هم که نیازمند و محتاج است معمولا ناراحت است و از شرایط زندگی خود راضی نیست.

این رابطه همان طور که به نظر می رسد اصلا سالم نیست. یک رابطه سالم و موفق بر پایه عشق، همکاری، دوستی و نقاط مشترک به وجود می آید. البته احساسات و چیزهای کوچک ممکن است تغییر کنند ولی تغییرات اساسی به ندرت اتفاق می افتد به همین دلیل است که می گویند تغییر دادن ملایم مفید است و باعث افزایش سازگاری میان زوجین و ایجاد تعادل در زندگی مشترک می شود.

آیا تغییر همسر غیر ممکن است؟ خیر، تغییرات ملایم می تواند بعد از ازدواج رخ دهد و این رخدادها برای افرادی که ازدواج کردند پیشنهاد می شود نه کسانی که قصد ازدواج دارند.

پیشهاد مشاور: با باورهای مخرب در ازدواج آشنا شوید و زندگی خود را نجات دهید.

تغییر رفتار همسر بعد از ازدواج ممکن است؟ اثر پیگمالیون

چگونه رفتار همسرمان را تغییر دهیم؟

1- با درک این اصل شروع کنید: تنها شخصی که می توانید تغییر دهید خودتان هستید

شما نمی توانید همسرتان را مستقیماً تغییر دهید یا اصلاح کنید. اما شما می توانید به طور غیر مستقیم تعاملات و رفتارهای خود را نسبت به همسرتان تغییر دهید تا او نیز نیاز به تغییر را حس کند و در گذر زمان می توانید تغییرات را حس کنید.

2-سرزنش را کنار بگذارید. 

 بزرگترین مانع نردیکی زوجین سرزنش کردن است. برای او ناگوار است که همسرش همواره او را سرزنش کند و برای همین از بروز خود کنارگیری می کند و بعد از مدتی حرف ها و دردودل هایش را با دیگران مطرح می کند. سرزنش کردن دیواری بزرگ میان شما ایجاد می کند و همسرتان حالت تدافعی می گیرد. در این حال تغییر کردن غیرممکن می شود.

3- به دنبال درک او و انگیزه دادن باشید.

خود را جای او بگذارید و سعی کنید او را درک کنید. اگر اختلال رفتاری و یا روانی مشاهده می کنید حتما به روانشناس مراجعه کنید. اگر او خود نیاز به تغییر را حس می کند به او انگیزه دهید تا با اراده به سمت تغییرات حرکت کند.

نکته: تغییر بسیار دشوار است لذا پیش از ازدواج به هیچ وجه با هدف تغییر فردی با او ازدواج نکنید و از مشاور کمک بگیرید.

چگونه اخلاق بد شوهرمان را تغییر دهیم؟

چگونه اخلاق بد شوهرمان را تغییر دهیم؟

توجه کنید که نمی توانید همسرتان را تغییر دهید. 

فقط می توانید واکنش ها و پاسخ های خود را تغییر دهید. به نکات مثبت توجه کنید: اگر رفتار خود را تغییر دهید، 

همسرتان ممکن است بخواهد رفتار خود را تغییر دهد. یا ممکن است واکنشی متفاوت از آنچه که عادت کرده اید مشاهده کنید. 

سعی کنید روی نکات مثبت تمرکز کنید.

اگر فقط به رفتار منفی همسرتان نگاه کنید خود نیز گرفتار آن می شوید. خود را در این دام نیاندازید، کافی است به دنبال یافتن نکات مثبت در همسرتان باشید. سپس دوباره این کار را انجام دهید. دفعه بعدی، ببینید آیا می توانید دو برابر بیشتر روی نکات مثبت تمرکز کنید.

رفتار مثبت را تقویت کنید. 

وقتی همسرتان کاری را که دوست دارید انجام می دهد، به روشی صمیمانه و مثبت بگویید که چقدر این کار برایتاان ارزشمد است و از کنایه یا انتقاد دوری کنید. حتی اگر کاری برای شما نا خوشآیند است با روی باز این موضوع را مطرح کنید و از زخم زبان بپرهیزید.

در بیان نظرات و احساسات خود، ارتباط چشمی خود را حفظ کنید.

 اگر می خواهید حرفی بزنید یا درخواستی ارائه دهید، آن را زودتر از موعد آماده کنید و هنگام صحبت به چشمان همسرتان نگاه کنید. این صداقت و صراحت شما را نشان می دهد.

در ارتباطات خود صریح و روشن باشید. 

از کنایه، اظهارنظر در مورد خانه و دوستان او و اظهارات منفعلانه و پرخاشگرانه پرهیز کنید. همسرتان را وادار نکنید آنچه را که نیاز دارید حدس بزند. مستقیماً خواسته خود را بیان کنید.

پیشنهاد مشاور: آیا همسرم باید همیشه احساسات مرا پیش بینی کند؟

چگونه اخلاق بد شوهرمان را تغییر دهیم؟ تغیر رفتار همسر

برای با هم بودن وقت بگذارید.

پیاده رویی با هم یکی از راه های گفتگوی طبیعی و دلنشین است. پیاده رویی به خصوص در یک محیط طبیعی می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را برطرف کنید.

جملات خود را درست انتخاب کنید.

جملاتی استفاده نکنید که هسمرتان حالت تدافعی به خود بگیرید. از عبارات "من و ما" استفاده کنید. به جای "تو باید". جمله خود را با این جمله آغاز کنید: "من نیاز دارم"، "ما می خواهم"، "احساس می کنم". بر رفتاری که دوست دارید تغییر  متمرکز شوید. شما مجاز به شکایت از همسرتان هستید. فقط کافی است جملات خود را به درستی بیان کنید تا احتمال تبدیل شدن مکالمه به مشاجره به حداقل برسد. 

با خودتان صادق باشید.

 اگر اشتباه کردید، آن را بپذیرید. حتی می توانید از شریک زندگی خود بپرسید که چه تغییراتی را باید ایجاد کنید. البته این رفتارها با کمک مشاور بهتر و کنترل شده تر خواهد بود و از سوء استفاده همسر جلوگیری می کند.

شما به راحتی می توانید در مورد تغییر رفتار همسر، تغییر همسر بعد از ازدواج، تغییر رفتار شوهر، چگونه اخلاق بد شوهرمان را تغییر دهیم، با مراکز برتر مشاوره خانواده مرکز مشاوره ستاره تماس حاصل کنید، رزرو وقت با شماره های 02122354282و 02122247100 و 09035673050و 09108347597 امکان پذیر است.