طلاق | مشاوره طلاق (شک یا اطمینان در انتخاب)


طلاق یک پدیده اجتماعی است که در سال های اخیر رو به افزایش است. معنای واژه طلاق رهایی و آزاد شدن می باشد و درواقع به معنی جدایی زن و شوهر از هم و پایان دادن به زندگی مشترک می باشد.

سیر جریان طلاق می تواند با درخواست هر کدام از طرفین آغاز شود و در پایان با رضایت مرد، به نتیجه برسد، البته که در مواردی همچون داشتن حق طلاق خانم، اثبات عدم کفایت و غیبت طولانی مدت آقا، شرایط استثنا است و نیازی به رضایت مرد برای طلاق نیست و حکم توسط قاضی دادگاه صادر می شود.

طلاق و پایان دادن زندگی مشترک زن و مرد انواع مختلفی دارد که نوع رسمی آن شرایط قانونی خاصی را شامل می شود.

طرفین با دریغ کردن عواطف و احساساتشان از یکدیگر و از دست دادن حس اعتماد و عدم عشق و علاقه نسبت به یکدیگر به دامن طلاق عاطفی و در نهایت طلاق رسمی کشیده می شوند. 

جرقه های طلاق عاطفی می تواند با مسائلی از جمله عدم تفاهم های ابتدایی و قهر و جدل های پی در پی زده شود و با عدم مدیریت صحیح مشکلات و مانور احساسات، رفتار و واکنش های نادرست، این شرایط ادامه پیدا کند.

البته که در این مسیر علاوه بر زوجین، فرزندان نیز تنش های آسیب زایی را تجربه خواهند کرد که این تنش ها طبیعتا افکار، رفتار و آینده آنها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، اما در برخی از موارد ادامه زندگی و تلاش برای حفظ آن تحت هر شرایطی می تواند بحران های بزرگتری را رقم بزند.

پیشنهاد مشاور: 26 نشانه پیش از طلاق از نظر مرکز مشاوره ازدواج

در این مقاله سعی داریم جنبه های مختلف طلاق را بررسی کنیم و ببینیم که آیا طلاق در هر شرایطی یک پدیده منفی و در واقع پایان زندگی است یا اینکه می تواند جنبه های مثبت هم داشته باشد و به نوعی نجات دهنده افراد و فرزندانشان باشد یا خیر؟

طلاق عاطفی

طلاق عاطفی

همانطور که اشاره شد معمولا قبل از طلاق رسمی، طلاق عاطفی بین زوجین صورت می گیرد، طلاق عاطفی مکانیزم روانشناختی است که زوجین زمانی که فکر می کنند رابطه عاطفی و شادشان پایان یافته، با آن رو به رو می شوند. از نشانه های طلاق عاطفی می توانیم به دو مورد تغییر شخصیت فرد و خیانت اشاره کنیم:

تغییر شخصیت فرد

زمانی که زوجین بعد از مدتی زندگی مشترک و تلاش برای یافتن تفاهم و اشتراک در بسیاری از مسائل با یکدیگر دچار اختلاف می شوند و در حل این اختلافات ناامید می شوند، طلاق عاطفی صورت می گیرد، گویا یکی از زوجین به فرد دیگری تبدیل می شود و دیگر احساسش به این رابطه و تلاشش برای تفاهم از بین می رود و این تغییر کاملا واضح و آشکار است.

خیانت از نشانه های طلاق عاطفی

عدم صمیمت و اشتیاق (از نظر جنسی)، عدم احساس عاشقانه در رابطه و مشاجره های گاه و بیگاه موجب گرایش یکی از زوجین به فرد دیگر و تامین این نیازها از جانب فرد دیگری می شود. زمانی که فرد متوجه خیانت همسرش به خود می شود، حتی اگر بخواهد به او فرصتی دوباره بدهد، آسیب روانی آن به سختی جبران می شود و همین امر می تواند زمینه فاصله و ایجاد روابط سرد بین زوجین و در نهایت طلاق عاطفی را فراهم کند.

پیشنهاد مشاور: بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

آسیب های طلاق بر فرزندان

افت تحصیلی

جدایی والدین می تواند شروع مشکلات اجتماعی فرزندان در حوزه های مختلف باشد. کاهش تمرکز فرزندان و مبتلا شدن آنان به اختلال یادگیری به خصوص در مطالب درسی استدلالی، منجر به افت تحصیلی خواهد شد. تمام مطالعات حاکی بر آن است که کودکان و نوجوانانی  که روحیه انگیزشی و روانی سالم تری دارند به درک و فهم مسائل علاقه بیشتری نشان می دهند و از پیشرفت تحصیلی بیشتری نیز برخوردار هستند،  با این تفاسیر طبیعتا فرزندانی که تجربه تنش های محیطی دارند نمی توانند با تمرکز کافی به فهم و درک مسائل درسی بپردازند که این مسئله مانع پیشرفت و فعالیت آنان در حوزه های تحصیلی می شود .

گرایش به بزهکاری و اعتیاد از آسیب های طلاق

تعارضات میان پدر و مادر و در نهایت از بین رفتن کانون گرم خانواده  می تواند موجب عصیان فرزند از قوانین اجتماعی نیز شود. این رخداد اختلال ها و ناهنجاری های غیرقابل درمانی را برای فرزندان رقم می زند. فرزندی که بعد از جدایی والدینش زندگی خود را سیاه و تباه می پندارد اعتیاد را تنها راه فرار از این موقعیت و وضعیت می داند .

پیشنهاد مشاور: تاثیر جر و بحث و دعوای والدین مقابل کودکان

خلاء عاطفی در فرزندان طلاق

یکی از مهمترین پیامد های حضور فرزند در محیط گرم خانواده، مورد توجه قرار گرفتن و دریافت محبت از جانب والدین و احساس امنیت عاطفی برای فرزندان است . حذف این کانون گرم می تواند کودک را دچار کمبود ها و عقده های روانی بسیاری کند که با رشد این عقده ها و کمبود ها، فرد به مرور دچار شخصیت آسیب پذیری می شود و همین امر می تواند برای خود فرد و اطرافیان و جامعه  پیامد نامطلوبی در پی داشته باشد.

نکته حائز اهمیت این است که شما نباید تصور کنید که چنین مشکلاتی تنها متوجه کودکان طلاق است، بلکه آن چیزی که دلیل اصلی بروز این مشکلات در کودکان است قرار گرفتن در محیط تنش زا و آسیب پذیر است. گاهی افراد ترجیح می دهند با وجود رابطه عاطفی سرد بین خودشان و همسرشان به زندگی شان ادامه دهند تا فرزندانشان در معرض آسیب های طلاق قرار نگیرند، اما باید توجه کنند که حتما نباید مهر طلاق در شناسنامه شما بخورد تا به کودکتان آسیب بزنید بلکه طلاق عاطفی نیز می تواند منجر به آسیب وارد شدن به کودکان شود، حتی در برخی از تحقیقات مشخص شده است که آسیب طلاق عاطفی بر روی فرزندان به مراتب بیشتر طلاق قانونی و رسمی است.

طلاق یا تحمل (نجات زندگی)

در بیشتر مواقع حتی افراد تا مرز عملی کردن تصمیمشان برای جدایی پیش می روند و با خود نجوا می کنند که تصمیم درستی گرفته اند یا خیر؟

تصمیم به طلاق یک تصمیم کاملا شخصی است که عوامل مختلفی در گرفتن آن نقش دارند (خیانت، نبودن ارتباط احساسی، عدم اعتماد، رفتارهای سمی و سوء رفتار و عدم تعادل روانی حاد)، از جمله عواملی به شمار می آیند که زنگ خطر پایان زندگی مشترک را به صدا در می آورند و تمامی مواردی که به آن ها اشاره شد می توانند فشار روانی زیادی به فرد وارد کنند، بنابراین نباید این افکار رادر ذهن خود بپرورانیم که به هیچ عنوان نباید به طلاق فکر کنیم و محکوم به حفظ زندگی مشترک با چنگ و دندان و تحت هر شرایطی هستیم، گاهی طلاق می تواند سبب نجات فرد شود و منجر به این شود که افراد بعد از جدایی روابط شادتر و سالم تری را تجربه کنند .

پیشنهاد مشاور: ادامه ازدواج ناموفق یا طلاق | ادامه زندگی بخاطر فرزند

البته به این امر واقف هستیم که طلاق می تواند فرد را با مشکلات خانوادگی و اجتماعی متعددی از جمله ضعف مالی، یاس و ناامیدی، افسردگی و مورد حمله قرار گرفتن واکنش های نابجا از جانب اطرافیان مواجه کند و مدیریت این بحران ها و پشت سر گذاشتنشان کمی دشوار بنظر می رسد ولی دلیل نمی شود که ما خود و گاهی فرزندانمان را قربانی ترس از روبرو شدن با مسائل بعد از طلاق کنیم . 

معمولا اغلب زندگی های زناشویی با عشق و علاقه دو طرفه شروع می شوند و برخی از آن ها بعد از گذشت زمانی شاید طولانی و شاید اندک به تلخی و ناکامی های رنج آور تبدیل می شوند. 

طلاق عاطفی

بحث و جدل های گاه و بیگاه بر سر مسائلی هر چند کوچک و جزئی، بهانه آوردن های کوچک و بزرگ زوجین در بسیاری از امور، نگران کننده تر از آن چیزی است که شما به سادگی از کنار آن گذر کنید، این موارد که گاه باعث رنجیده خاطر شدن شما در حد غیرقابل تحملی می شود، شما را در گرفتن تصمیمی در مورد ادامه زندگی مشترک و یا پایان دادن همیشگی به این کابوس دچار تردید می کند. 

اما شما به هیچ وجه مجبور به تحمل وضعیت موجود نیستید و با پایان دادن به زندگی مشترک نه تنها شکست نخوردید بلکه بردی را تجربه کرده اید که می تواند شروع یک فصل جدید در زندگی تان باشد، البته که امکان دارد در ابتدای مسیر ناهمواری های بسیاری را تجربه کنید که با درایت، اعتماد به نفس و راهبردهای مقابله ای موثر می توانید به بهترین شکل ممکن آن را مدیریت کنید. در زیر به برخی از مشکلاتی که در زندگی مشترک می تواند در روحیه افراد تاثیر نامطلوبی بگذارد و شرایط ناخوشایندی را برای فرد ایجاد کند اشاره می کنیم، در چنین شرایطی می توانیم بگوییم طلاق می تواند راه نجاتی برای شما باشد:

بی احترامی در کلام از نشانه های طلاق

یکی از اولویت های مهم در زندگی مشترک و به طور کلی روابط بین فردی، حفظ احترام متقابل است که این امر احساس اعتماد به نفس را در افراد تقویت می کند، هیچ یک از زوجین حق بی احترامی و تحقیر کردن طرف مقابل خود حتی در مشاجره های بین فردی ندارند. اگر که همسر شما مدام به شما توهین می کند و تحقیرتان می کند و حاضر به تغییر و اصلاح رفتار خود نیست، مجبور نیستید زندگی مشترکتان را با این فرد ادامه  دهید. 

بی مسئولیتی

اینکه شریک زندگی شما به عنوان یک مرد یا بانوی خانواده مسئولیتش را انجام نمی دهد و از انجام آن ها سر باز می زند اصلا شوخی نیست و می تواند به مرور شما را دچار فرسودگی کند، اگر همسرتان قصد تغییر ندارد، اجباری وجود ندارد که شما این شرایط را تحمل کنید. 

بی اعتنا بودن و گوش ندادن به حرف ها

نیاز است که زوجین در روابط خود برای بیان صادقانه احساسات و افکارشان آزاد و راحت باشند، اگر طرف مقابل شما فردی است که فقط خودش و افکارش برایش ارزشمند است و گمان می کند افکار و عقاید شما هیچ اهمیتی ندارد و برای شما به عنوان یک انسان و شریک زندگی ارزش قائل نیست، نیاز است که در مورد ادامه و عدم ادامه زندگی مشترکتان بیشتر فکر کنید.

پیشنهاد مشاور: افسردگی پس از طلاق و جدایی را درمان کنیم

اولویت ندادن به شما از علائم جدایی

بعد از ازدواج شما قرار است یکی از اولویت های همسرتان در طول زندگی مشترکتان باشید، درست است که در زندگی افراد و کارهای مهم دیگری نیز وجود دارد، ولی شما مجبور نیستید شرایط زندگی با فردی را که برای او ارزشمند و خاص و در اولویت نیستید تحمل کنید .

منفی گرایی

به دلیل ناهمواری و مسئولیت هایی که در زندگی وجود دارد منفی گرایی در برخی مواقع امری طبیعی به شمار می رود ولی این امر نباید به یکی از اصول زندگی فرد تبدیل شود و فرد این منفی گرایی را به تمام شرایط تعمیم دهد، افرادی که منفی گرا هستند مدام روی نقاط منفی زندگی تمرکز می کنند و افراد جالبی برای ادامه رابطه نیستند، زیرا بعد از مدتی شما را نیز دچار این بحران می کنند.

بی اعتمادی

فقدان اعتماد در رابطه زوجین از طرف هر کدام از آن ها می تواند این رابطه را به تباهی بکشد پس بهتر است تا رقم نخوردن این اتفاق خودمان برای پایان دادن به رابطه دست به کار شویم .

علامت طلاق، حمایت نکردن از اهدافتان

همه ما رویاها و اهدافی را در طول زندگی مان دنبال می کنیم که قرار نیست بعد از ازدواج آن ها را به حسرتی در ذهن خود تبدیل کنیم. پس شریک زندگی تان باید در همه حال برای رسیدن به اهداف مطلوب و منطقی تان حامی شما باشد، در غیر اینصورت یک جای کار می لنگد و نیاز است که شما در عین حال به که به حفظ زندگی مشترکتان فکر می کنید به اهداف خود و البته سلامت روان خود نیز فکر کنید.

پیشنهاد مشاور: راه های رسیدن به آرامش بعد از طلاق که از آن ها خبر ندارید

مواردی که شرح داده شد تنها بخشی از مشکلات متعددی است که می تواند در زندگی مشترک به وجود بیاید، عوامل مختلفی می توانند در بروز مشکلات زناشویی نقش داشته باشند که نیاز است افراد در هنگام بروز این مشکلات، در جهت رفع آن تلاش کنند و شیوه مقابله ای کارآمدی داشته باشند، ما به هیچ عنوان شما را به طلاق گرفتن تحت هر شرایطی تشویق نمی کنیم چرا که طلاق می تواند یک راه حل اجتنابی و فرار از موقعیت باشد و در هر حال پیامدهایی منفی خواهد داشت.

 اما تسلیم شرایط شدن و داشتن راهبرد منفعلانه نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است شما در ابتدا این مسئله را بسنجید که آیا همسر شما مایل به ادامه زندگی و بهبود رابطه و رفع مشکلات هست یا خیر و در صورت همراه بودن همسرتان سعی کنید این مشکلات را با همکاری هم حل کنید، در غیر اینصورت ماندن در یک رابطه سرد و بی عاطفه برای مدت طولانی می تواند آسیب زیادی به شما و فرزندان وارد کند و طلاق می تواند یکی از بهترین و البته تنهاترین راهکارها در چنین شرایطی باشد.

حال این سوال پیش می آید چگونه تصمیم درست و خردمندانه ای به دور از اظهار پشیمانی بگیریم؟ 

مشاوره طلاق

مشاوره قبل از طلاق امر بسیار مهمی است که به زوجین یاری می رساند که با اتخاذ یک تصمیم درست و به جا در مورد جدایی، از بروز بسیاری از آسیب های احتمالی بعد از طلاق جلوگیری کند.

مشاور به زوجین کمک می کند تا تصمیم خود را برای جدایی با سنجیدن تمام جوانب بگیرند و این مسئله را بسنجند که آیا راهی برای بهبود زندگی مشترکشان هست یا اینکه زندگی مشترکشان به پایان رسیده است. همچنین مشاور طلاق به افراد کمک می کند تا در صورت تصمیم برای جدایی از ایجاد احساس گناه و خشم و همینطور خود سرزنشی اجتناب کنند. 

همراهی کردن فرد توسط یک مشاور و درمانگر خوب در این مسیر می تواند موجب حل بسیاری از مشکلات ذهنی و رفتاری فرد شود تا از این طریق فرد بعد از جدایی بتواند فصل جدید زندگی اش را از نقطه روشن تری آغاز کند.

این همراهی می تواند درصد زیادی از نگرانی های زوجین را برای شرایط موجود به حداقل برساند و در محکم قدم برداشتنشان برای ادامه مسیر به آن ها کمک کند. 

از آن جا که معمولا خانم ها شرایط ویژه و بحرانی تری را بعد از طلاق در پیش دارند، مشاوره طلاق می تواند در کاهش مشکلات طلاق کمک بسیار زیادی به آن ها بکند.

فرزندان نیز آسیب ها و تنش های زیاد و بعضا غیر قابل جبرانی را در این مسیر متحمل خواهند شد که گذراندن جلسات مشاوره در خصوص آماده سازی آن ها برای کنار آمدن با این مسئله بسیار حائز اهمیت است، از این رو بایستی در انتخاب مشاور دقت بسیاری داشته باشیم چون مطمئنا مراجعه به یک مشاور بی تجربه که اعتماد کافی را به او نداریم نمی تواند ما را در رسیدن به نتیجه دلخواهمان یاری کند .

شما به راحتی می توانید با مراکز برتر مشاوره خانواده "مرکز مشاوره ستاره" تماس حاصل کنید، رزرو وقت از طریق  02122354282و 02122247100و 09035673050 و 09108347597


آیا اضطراب و تنش باعث طلاق می شود؟+ تست اضطراب

آیا اضطراب و تنش باعث طلاق می شود؟+ تست اضطراب

یکی از مشکلات بسیاری از زوجین اضطراب و تنش می باشد، در ادامه تستی طراحی شده است که به شما نشان می دهد تا چه اندازه مستعد تشویش و اضطراب هستید، متاسفانه این اضطراب می تواند بر زندگی مشترک و رابطه شما تاثیر زیادی بگذارد بنابراین این مطلب را از دست ندهید.

ازدواج با زن مطلقه ❤️ نکاتی که باید بدانید

ازدواج با زن مطلقه ❤️ نکاتی که باید بدانید

طلاق پدیده ای اجتماعی است که در سال های اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و به مانند قبل یک تابو محسوب نمی شود. فردی که به هر دلیلی از همسر سابق خود جدا شده است بازهم حق زندگی دارد و می تواند مجددا اقدام به تشکیل زندگی مشترک کند، بنابراین دیگران نیز باید این مسئله را درک کنند و سعی کنند دیدگاه معقولانه و دور از قضاوتی به ازدواج با زن مطلقه داشته باشند.

دلایل و نشانه های طلاق عاطفی از نظر روانشناسی

دلایل و نشانه های طلاق عاطفی از نظر روانشناسی

زمانی که روابط بین زوجین به سردی می رود، طلاق عاطفی صورت می گیرد. سردی روابط بر روی جنبه های مختلف زندگی مشترک زن و مرد مانند روابط عاطفی و روحی، تعاملات گفتاری و روابط جنسی اثر می گذارد در این شرایط هر کدام از زوجین در دنیای خودشان زندگی می کنند و به یکدیگر کاری ندارند و ریشه های شادی و نشاط آن ها خشکیده است. در این حالت طلاق عاطفی صورت می گیرد زیرا زن و مرد برای یکدیگر حکم هم خانه را دارند و تنها به بودن یکدیگر عادت کرده اند.

انواع عکس العمل های فرزندان طلاق هنگام مواجهه با آن ها

انواع عکس العمل های فرزندان طلاق هنگام مواجهه با آن ها

همه کودکان طلاق، احتیاج دارند پس از این واقعه دردناک تحت درمان روان درمانگر قرار بگیرند تا با این موضوع راحت تر و بدون آسیب کمتری کنار بیایند.

26 نشانه پیش از طلاق از نظر مرکز مشاوره ازدواج

26 نشانه پیش از طلاق از نظر مرکز مشاوره ازدواج

اگر ازدواج ناموفقی داشته باشید عزت نفس شما آسیب می بیند و ممکن است افسرده یا مضطرب شوید اما شما لایق یک زندگی بهتر می باشید. البته بخاطر داشته باشید که هر زندگی شامل سختی ها و همواری ها است. اما اگر این سختی ها بیش از اندازه باشد ممکن است نشانه مشکلی در روابط شما باشد. در این مقاله به نشانه های پیش از طلاق می پردازیم که با توجه به آن ها می توانید زندگی خود را نجات دهید.

تاثیر جر و بحث و دعوای والدین مقابل کودکان

تاثیر جر و بحث و دعوای والدین مقابل کودکان

گفتگوی بالغانه زوجین با یکدیگر، حل اختلاف دور از چشم کودکان و پرهیز از برچسب زنی به یکدیگر روش صحیح حل اختلافات را به کودکان آموزش می دهد، اما جدی شدن اختلافات یا حل نکردن این مشکلات برای کودکان بسیار خطرناک است.

پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟

پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟

بسیاری از افراد در ذهن خود دائما این پرسش را می پرسند که پس از خیانت باید برای حفظ زندگی مان چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه ی این مقاله با روش هایی برای حفظ زندگی مشترک پس از خیانت، آگاه خواهید شد.

7 علت خیانت زنان که باید بدانید +راه های پیشگیری

7 علت خیانت زنان که باید بدانید +راه های پیشگیری

خیانت زنان به همسرشان به چه دلیلی می باشد؟ خیانت یکی از مخرب ترین عوامل در تخریب روابط زناشویی می باشد که در بسیاری از موارد به خیانت ختم می شود، خیانت به معنی برقراری رابطه عاطفی و یا جنسی به صورت موازی می باشد، خیانت از هر مدل و شکلی که باشد به ارتباط عاطفی آسیب می زند.

مشاوره پس از طلاق | آرامش تان را دوباره به دست بیاورید

مشاوره پس از طلاق | آرامش تان را دوباره به دست بیاورید

طلاق از جمله پدیده هایی است که می تواند سبب تجربه احساسات ناخوشایندی در فرد شود و زندگی فرد را برای مدتی مختل کند، در این مقاله به روش های مشاوره پس از طلاق و فواید آن می پردازیم.

ادامه ازدواج ناموفق یا طلاق | ادامه زندگی بخاطر فرزند

ادامه ازدواج ناموفق یا طلاق | ادامه زندگی بخاطر فرزند

آیا ازدواج ناموفق بهتر از خانواده از هم گسیخته است؟ ازدواج بی عشق همواره با احساس گناه، ناراحتی و ناامنی همراه است، اینگونه ازدواج ها توخالی و پوچ هستند و فقط به دلیل فشار های اجتماع یا فرزندان ادامه می یابند. ادامه زندگی بخاطر فرزند درست است؟

17 علت اصلی و عوامل طلاق که کسی به شما نمی گوید

17 علت اصلی و عوامل طلاق که کسی به شما نمی گوید

علت و عوامل اصلی طلاق چه چیزی می باشد و چه عواملی باعث شکست زندگی مشترک می شود؟ یکی از مشکلاتی که جامعه درگیر آن شده است و مشکلات بسیاری برای افراد و جامعه ایجاد کرده گسیختگی خانواده و طلاق می باشد.

عوارض و اثرات طلاق بر کودکان در سنین مختلف

عوارض و اثرات طلاق بر کودکان در سنین مختلف

کودکانی که پدر و مادرشان از یکدیگر جدا شده اند و طلاق گرفته اند می دانند که طلاق اثرات نامطلوبی بر روی کودکان می گذارد و باعث آسیب های روانی بر روی کودک می شود به عبارتی طلاق و آسیب های روانی رابطه عمیقی با یکدیگر دارند.  در این مقاله به تاثیر طلاق بر کودکان پرداخته شده است.

مشاوره طلاق چگونه انجام می شود + سوالات مشاوره طلاق که باید بدانید

مشاوره طلاق چگونه انجام می شود + سوالات مشاوره طلاق که باید بدانید

مشاوره طلاق برای کسانی انجام می شود که در معرض طلاق قرار دارند، این مشاوره در بسیاری از موارد قبل و بعد از طلاق انجام می شود و بسته به شرایط فرد متفاوت می باشد. در این مقاله به بررسی سوالات مشاوره طلاق و نحوه انجام آن می پردازیم.

طلاق عاطفی / زیر یک سقف با قلب های شکسته

طلاق عاطفی / زیر یک سقف با قلب های شکسته

طلاق عاطفی به شرایطی اطلاق می شود که زن و مرد به طور رسمی و قانونی از هم جدا نشده اند و زیر یک سقف زندگی می کنند، باهم غذا می خورند، باهم کار می کنند اما مسیرشان از یکدیگر جدا بوده و از «ما» تبدیل به «من» می شوند و هر کدام هدف جداگانه ای را دنبال می کنند.

افسردگی بعد از طلاق چه بلایی سر شما می آورد+ درمان

افسردگی بعد از طلاق چه بلایی سر شما می آورد+ درمان

طلاق رویدادی است که در جامعه مدرن امروزی بسیار افزایش پیدا کرده و به مانند قبل دیگر یک تابو محسوب نمی شود و افراد پذیرش بیشتری نسبت به این امر پیدا کرده اند. بسیاری از افراد پس از طلاق دچار افسردگی می شوند. در این مقاله به بررسی افسردگی بعد از طلاق پرداخته شده است.

افسردگی پس از طلاق و جدایی را درمان کنیم

افسردگی پس از طلاق و جدایی را درمان کنیم

روش های درمان افسردگی پس از طلاق و جدایی توضیح داده شده است. تنظیم زندگی پس از طلاق ممکن است چند هفته یا حتی سال ها طول بکشد. در طی این مدت، افراد احساسات متفاوتی را تجربه می کنند، همچنین ممکن است در خطر ابتلا به برخی از اختلالات، از جمله اختلال استرس پس از سانحه و افسردگی قرار بگیرند.

بدترین سن بچه ها برای طلاق| بهترین برخورد با کودک طلاق

بدترین سن بچه ها برای طلاق| بهترین برخورد با کودک طلاق

سنین بین 2 تا 4 سالگی بدترین سن بچه ها برای طلاق در نظر گرفته می شود، زیرا این زمانی است که والدین بیشترین نقش را در رشد آن ها دارند.

ازدواج پسر مجرد با زن طلاق گرفته از نظر روانشناسی

ازدواج پسر مجرد با زن طلاق گرفته از نظر روانشناسی

در خاورمیانه و کشور های سنتی ازدواج پسر مجرد با زن طلاق گرفته، گناه در نظر گرفته می شود. در حالی که اینگونه نیست و ازدواج به یک فرد مطلقه فواید و معایب خاص خودش را دارد که در این مقاله به صورت کلی به آن پرداخته شده است.

مشکلات ازدواج مجدد را شناسایی و برطرف کنید❤️

مشکلات ازدواج مجدد را شناسایی و برطرف کنید❤️

با وجود مشکلات ازدواج مجدد، این کار شجاعت زیادی می خواهد زیرا همیشه این خطر وجود دارد که ازدواج مجدد مانند ازدواج اول شده و با شکست مواجه شوید. در این مقاله راه های زیادی ذکر شده است که موفقیت رابطه آینده شما را تضمین می کند.

راه های رسیدن به آرامش بعد از طلاق که از آن ها خبر ندارید

راه های رسیدن به آرامش بعد از طلاق که از آن ها خبر ندارید

طلاق پدیده ای است که در جامعه امروز به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مطرح می شود که ریشه در تغییر و تحولات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، زیستی و غیره دارد و با پیچیده تر شدن زندگی امروز، سطح آن نیز شدت یافته است. در این مقاله به راه هایی پرداخته شده است که به شما در آرامش بعد طلاق کمک می کند.

دسته‌بندی