کسب آگاهی درباره مشکلات جنسی زنان چه کمکی به افراد می کند؟ به طور معمول مشکلات و اختلافات جنسی باعث به وجود آمدن اختلالاتی در چرخه پاسخ جنسی می شوند و میزان رضایت جنسی زوجین را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 بر اساس تحقیقات انجام شده بسیاری از افراد درگیر این مشکلات می باشند اما به خاطر عواملی مانند ترس و خجالت از مطرح کردن مسائل جنسی می ترسند و در این زمینه به خصوص زنان به دنبال راه درمان نمی روند در حالی که ممکن است به مدت طولانی با این مشکلات درگیر باشند و زندگی زناشویی آن ها با مشکلاتی رو به رو شود.

در این مقاله به بررسی رایج ترین مشکلات جنسی می پردازیم که با مطالعه آن می توانید به بسیاری از سوالاتتان پاسخ دهید.

پیشنهاد مشاور: مشاوره زناشویی تهران و اختلال عملکرد جنسی زنان و مردان

مشکلات رایج جنسی زنان

بسیاری از زنان در دوره هایی از زندگی شان در سنین مختلف با مشکلات و اختلالات جنسی رو به رو می شوند و علاوه بر مشکلات جنسی بسیاری از عوامل روانشناختی در ایجاد این اختلالات تاثیر می گذارد در ادامه این مقاله به بررسی مشکلات رایج در این زمینه اشاره می کنیم.

مشکلات جنسی زنان: بی میلی جنسی

برای بسیاری از زنان در برهه های مختلف زندگی شان، بی میلی جنسی اتفاق افتاده است از جمله آن ها می توان به طول دوران بارداری و پس از زایمان اشاره نمود هم چنین زنان به خاطر شرایط فشار و استرس زیاد دچار بی میلی جنسی می شوند، برای بی میلی جنسی عوامل بسیاری بیان شده است که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • وجود مشکلات عاطفی و ارتباطی با همسر
  • افسردگی
  • سابقه مشکلات روحی یا آسیب های جسمی
  • خستگی
  • اختلالات هورمونی
  • یائسگی
  • سوء مصرف مواد یا الکل
  • مصرف برخی از داروها
  • مشکلات جنسی زنان، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم

ارضا نشدن زنان و یا ناتوانی آن ها در رسیدن به ارگاسم به دو شکل اولیه و ثانویه در زنان بروز می کند در نوع اول زن هرگز ارگاسم را تجربه نمی کند اما در شکل ثانویه در گذشته زن تجربه ارگاسم را داشته است اما اکنون در زمینه جنسی دچار مشکل شده است.

پیشنهاد مشاور: دلایل گریه زنان و مردان پس از ارگاسم + راه حل

شناسایی مشکلات جنسی زنان که مردان باید بدانند

برخی از زنان بدون رسیدن به ارگاسم می توانند از رابطه جنسی لذت ببرند اما برخی دیگر به دلیل این که در رسیدن به ارگاسم ناتوان هستند و نمی توانند رابطه جنسی رضایت بخشی داشته باشند و همسر آن ها را درگیر این موضوع می کند.

دلایلی باعث ناتوانی فرد در تجربه ارگاسم می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • ترس و عدم شناخت کافی در مورد رابطه جنسی
  • عدم توانایی در آسان گیری و کنار گذاشتن قید و بند ها
  • عدم دریافت تحریک جنسی مناسب و معاشقه کافی
  • اختلالات خلقی نظیر افسردگی
  • سردی همسر
  • تجارب جنسی ناخوشایند قبلی
  • مقاربت دردناک

بسیاری از زنان به خاطر مقاربت دردناک دچار واژینیسموس می شوند، زنانی که مبتلا به واژینیسموس هستند در هنگام دخول عضلات داخل و یا اطراف واژن دچار اسپاسم و گرفتگی می شود و همین مسئله باعث می شود تا فرد دخول دردناکی داشته باشد و در بسیاری از مواقع مانع از دخول گردد.

زنانی که به واژینیسموس مبتلا هستند نگرانی و پریشانی زیادی در آن ها ایجاد می شود و این مشکل می تواند به دلیل مسائل مختلفی باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به وجود مشکلاتی با همسر، ترس از بارداری و تجربه قبلی رابطه جنسی دردناک اشاره نمود. برای این که مشکل فرد بهبود یابد باید به روانشناس و مشاوره جنسی مراجعه کند تا در این زمینه راهکارهای صحیح را در اختیار فرد قرار دهد.

رابطه جنسی بعد از هفته پریود می تواند باعث مقاربت دردناکی شود زیرا بعد از پریود زنان دچار افت هورمون استروژن و خشکی واژن می شوند و توجه داشته باشید که خشکی واژن در دردناک شدن رابطه جنسی تاثیر بسیاری دارد و می توان در این خصوص از روان کننده استفاده کرد زیرا این ماده تاثیر به سزایی در کاهش درد دارد و عفونت واژن در کل طول ماه برای خانم درد بسیاری را به همراه خواهد داشت.

بجز این موارد نباید تاثیر تحریک جنسی را نادیده گرفت که باعث می شود رابطه برای زوجین بسیار لذت بخش باشد.

پیشنهاد مشاور: همه چیز در مورد تمایلات جنسی و اختلالات جنسی

نقش همسر در بهبود مشکلات جنسی زنان

نوع واکنش همسر به مشکلات جنسی زن بسیار مهم می باشد و در تداوم و یا بهبود زودهنگام آن نقش به سزایی دارد، مردانی که در مورد نوسانات هورمونی بدن زن اطلاعی ندارند نمی توانند رابطه جنسی لذت آوری با همسرشان داشته باشند و همسرشان را برای برقراری رابطه جنسی تحت فشار قرار می دهند و به دلیل نداشتن اطلاعات و رفتار نامناسب خود نادانسته باعث تشدید اوضاع می شوند و کسب لذت رابطه جنسی را برای زن دشوار می کنند، در این زمینه می توان با انجام رفتارهای مثبت به خود و همسرتان کمک کنید که این رفتارها شامل موارد زیر می شود:

1. کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوسانات هورمونی بدن زنان

زنان در دوره های خاصی از زندگی شان نظیر دوران پیش از قاعدگی، بارداری و پس از زایمان با تغییرات هورمونی گسترده ای  رو به رو می شوند و این مسئله بر روی میل و عملکرد جنسی آن ها تا حد زیادی اثر می گذارد. 

در این بازه زمانی زن باید از جانب همسرش حس همدلی و درک متقابل دریافت کند تا سریع تر بتواند عملکرد جنسی خود را بازیابند و راحت تر مشکلات شان را پشت سر بگذراند.

در این زمینه زوجین باید اطلاعات خود را افزایش دهند و در این دوران مرد همراهی بیشتری با همسرش داشته باشد.

2. شناخت بیشتر در مورد آناتومی بدن همسر

آناتومی بدن زن و مرد با یکدیگر فرق دارد و همین مسئله باعث می شود تا برای رسیدن به عملکرد جنسی بالا نیازهای متفاوتی داشته باشند در این زمینه بسیار مهم است تا علایق جنسی زن و نقاط حساس بدن او را بشناسید در این صورت به شما کمک می کند تا بتوانید تحریکات مثبت تری را برای او فراهم کنید و این امر باعث می شود تا به بی میلی جنسی یا عدم تجربه ارگاسم همسرتان کمک نمایید.

3. طولانی تر کردن معاشقه و پیش نوازی

یکی از راه هایی که برای آمادگی جنسی و کاهش مشکلات جنسی زنان مناسب می باشد می توان به طولانی کردن معاشقه و پیش نوازی زنان اشاره نمود و توجه داشته باشید که بدن بانوان برای تجربه برانگیختگی و رسیدن به اوج لذت جنسی به زمان بیش تری نیاز دارند.

در صورتی که قبل از دخول معاشقه های طولانی تری با همسرتان داشته باشید می توانید میل جنسی همسرتان را افزایش دهید و این امر بر روی کاهش مشکلاتی مانند نرسیدن به ارگاسم و یا ترس از دخول اثر می گذارد البته توجه داشته باشید که معاشقه طولانی تر درمان فوری برای مشکلات جنسی زنان نمی باشد اما به مرور زمان به او کمک می شود تا بتواند بر وضعیت موجود خود غلبه کند و از رابطه جنسی اش لذت بیش تری ببرد.

4. ایجاد رابطه مثبت و صمیمانه بیرون از بستر

عملکرد زنان تا حد زیادی به عواطف و احساسات آن ها وابسته است، سعی کنید در طول روز به همسرتان نشان دهید که دوستش دارید و نوعی امنیت هیجانی و عاطفی برای او فراهم نمایید، داشتن رابطه عاشقانه و صمیمانه به او کمک می کند تا بتواند تمایلات جنسی خود را حفظ کرده و در طول سکس عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر در زندگی تان اختلاف های حل نشده ای دارید که باعث می شود صمیمیت در میان شما کم رنگ تر شود در این حالت از یک زوج درمانگر کمک بخواهید و برای حل مشکلات تان تمرکز کنید تا بتوانید به مرور زمان رابطه جنسی شما بهبود یابد.

پیشنهاد مشاور: اختلالات شخصیت در مردان که باعث همسر آزاری می شود

شناسایی مشکلات جنسی زنان که مردان باید بدانند

5. توجه به روحیه همسر و کمک به رفع مشکلات روان شناختی

در بسیاری از موارد ممکن است زنان به خاطر مشکلات روان شناختی نظیر افسردگی و اضطراب به مشکلات جنسی مبتلا شوند در این شرایط باید به همسرتان کمک کنید تا روحیه اش برگردد در این شرایط می توانید از مشاور و روانشناس کمک بگیرید در بسیاری از مواقع باید افسردگی و سایر مشکلات مرتبط با خلق درمان شود تا اختلالات جنسی بهبود یابد.

آیا روسپیگیری نیز از مشکلات جنسی زنان محسوب می شود؟

روسپیگری در واقع یک نوع پدیده اجتماعی یا به عبارت دیگر اختلال اجتماعی می باشد که به روش های مختلفی زنان را وارد این بازار کرده است، شاید در برخی از کشورها با وجود آزادی ها و خدمات اجتماعی، زنانی به دلخواه خودشان وارد این کار شده و درآمدزایی می کنند اما به طور کلی نمی توان روسپیگری را در اختلالات جنسی طبقه بندی کرد.

زیرا روسپیگری یک عمل مخرب اجتماعی می باشد و نمی توان آن را به یک عمل قابل پذیرش تبدیل کرد، پس با کمی ژرف اندیشی در مورد زنان داوطلب به این شغل می توان علل اصلی آن را نیاز مالی، ابتلا به اختلالات جنسی، اعتیاد رفتاری و غیره اشاره نمود.

درمان مشکلات جنسی زنان از طریق سکس تراپی

زمانی که افراد به مشکلات جنسی مبتلا می شوند، سکس تراپی تاثیر بسیاری دارد و در اولین قدم فرد باید خجالت را کنار بگذارد بتواند با همسرش در مورد مشکلات حرف بزند و در این خصوص می تواند از مشاوره روانشناسی متخصص کمک بگیرد تا راهکارهایی برای مشکل او بیان شود.

برخی از افراد برای درمان مشکلات جنسی شان اقدام نمی کنند و آن ها فکر می کنند که تنها مشکل مربوط به آن ها می شود و دیگران این مشکل را ندارند در حالی که نزدیک به 40 درصد زنان در دوره های مختلف زندگی شان مشکلات جنسی را تجربه می کنند.

روش های درمانی مناسبی در مورد مشکلات جنسی زنان وجود دارد و با استفاده از این روش های درمانی می توانید عملکرد جنسی تان را با سهولت بیش تری به حالت طبیعی برگردانید در این زمینه روانشناس عوامل جنسی و روانشناسی را تحت تاثیرگذار در عملکرد جنسی را مورد بررسی قرار می دهد و در این خصوص راهکارهایی را بیان می کند که باعث بهبود رابطه جنسی شما و همسرتان تا حد زیادی می شود و مشکل تان بهبود می یابد.

شما به راحتی می توانید با مراکز برتر مشاوره جنسی" مرکز مشاوره ستاره " تماس حاصل کنید، رزرو وقت از طریق  02122354282 و 02122247100 و 09035673050 و 09108347597 انجام می شود.