تست روانشناسی با عکس و جواب (سری3) از مجموعه تست های شخصیت شناسی تصویری است که به بررسی ابعاد مختلف شخصیت می پردازد. این تست ها در سطح جهانی بررسی شده و نتایج آن استخراج شده است.


با اولین نگاه به تست روانشناسی تصویری زیر چه چیزی می بینید؟

تست روانشناسی با عکس و جواب

چنگ

 این گزینه نشان می دهد که شما میل شدیدی به عشق، شفابخشی و زیبایی درونی دارید. این چنگ نشان از زیبایی و الطاف فرشته گونه دارد، زیرا گمان می رود که چنگ یک وسیله موسیقی برای فرشتگان است.

گوش دادن به موسیقی زیبا به شما کمک می کند عشقی رضایت بخش و عمیق را تجربه کنید. شما علاقه زیادی به صلح و عشق دارید. طبیعی است که به دنبال عشق و علاقه دیگران نیز بگردید اما در ابتدا باید روی دوست داشتن خودتان تمرکز کنید. 

پذیرش بی قید و شرط خودتان و عشق به خودتان می تواند آرزوهای درونی شما را به حقیقت تبدیل کند.

صورت زن

اگر در اولین نگاه صورت یک زن را می بینید حتما با مشکلات زیادی در زندگی روبرو بوده اید، شما در زندگی به سختی تلاش می کنید تا چهره قوی خود را حفظ کنید.

دیدن صورت یک زن به این معنی است که شما فردی زیبا با قدرت عشق درونی بالا هستید و گذراندن دوران سخت شما را به فردی مهربان و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

گل

 همان طور که گل نمایانگر گوش زن در تصویر است، دیدن آن به این معنی است که شما توانایی بالایی در گوش دادن به دیگران و درک احساسات آن ها دارید، با این حال احساسات خود را نیز به خوبی می شناسید. 


کدامیک خانواده واقعی نیستند؟

تست روانشناسی با عکس و جواب

اگر گزینه 1 را انتخاب کرده اید،

فردی کمالگرا نیستید یا حداقل به صورت سنتی کمالگرا نمی باشید. شما با دوستان خود مانند یک خانواده واقعی رفتار می کنید. شاید در خانواده ای بزرگ شده اید که پدر در آن نقش پررنگی نداشته است به همین دلیل تمام تلاش خود را برای کمک به کسانی که به شما نیاز دارند می کنید( درست مانند مادرتان) 

در این تصویر  خانواده شاید شاد نباشد اما یک خانواده واقعی است، مادر از فرزند خود مراقبت می کند و دستش را گرفته، در مقابل او پدری قرار دارد که مراقب کودکش نیست و از او محافظت نمی کند. از آنجایی ک دوست ندارید خانواده ای مثل شما باشد احتمالا این گزینه را انتخاب کرده اید.

اگر گزینه 2 را انتخاب کرده اید،

فردی کمالگرا هستید. هیچ چیز به اندازه خانواده برای شما اهمیت ندارد. معتقد هستید که خانواده باید بر اساس اعتماد و تعهد شکل بگیرد. همیشه نیاز های خود را در اولویت قرار می دهید و گاهی اوقات برای خوشحال کردن آن ها نیازهای خود را نادیده می گیرید.

در این تصویر پدر و مادر هیچ توجهی به فرزند خود ندارند و فرزند هم سعی نمی کند دست پدر یا مادر خود را بگیرد. آن ها مانند غریبه ها با یکدیگر رفتار می کنند و شما نیز به عنوان یک فرد خانواده گرا آن ها را خانواده نمی دانید.

اگر گزینه3 را انتخاب کرده اید،

احتمالا در یک خانواده از هم گسیخته بزرگ شده اید. دوران کودکی سختی داشته اید و به سختی می توانید به دیگران اعتماد کنید. به طور معمول مضطرب هستید و ارتباط برقرار کردن با دیگران برای شما بسیار دشوار است.دائم نگران آینده هستید و بیش از اندازه به هر مسئله ای فکر می کنید. 

علاوه بر این منفی گرا هستید و اعتقادی به وجود روابط سالم ندارید. در این تصویر، پدر و مادر با یکدیگر راه می روند و پدر دست فرزند را گرفته است.شما معتقد هستید که خانواده واقعی وجود ندارد و به همین دلیل این خانواده را غیرواقعی می دانید.

تست روانشناسی با عکس و جواب دوم

اگر قرار بود یک مثلث و دایره بکشید کدام یک را می کشیدید؟

تست روانشناسی با عکس و جواب

مثلث شماره1 : مثلث نمایانگر انسان ها و دایره نشانگر نحوه تعامل شما با آن ها است.

بنابراین، دایره درون مثلث نشان می دهد که شما فردی مهربان و خونسرد هستید. همیشه آماده کمک به دیگران می باشید و به راحتی حتی به یک لبخند آن ها را خودتان جذب می کنید. خانواده و دوستان شما بسیار به شما وابسته هستند و دوستتان دارند. از آنجایی که شما دایره را در وسط مثلث کشیده اید، همیشه به وسیله انسان های دیگر محاصره شده اید یا به تعبیر دیگر بسیار اجتماعی هستید اما زندگی شخصی خود را پنهان نگه می دارید و همیشه یک گروه دوست یا آشنایان نزدیک برای درد و دل انتخاب می کنید.

مثلث شماره 2: مثلث نمایانگر انسان ها و دایره نشانگر نحوه تعامل شما با آن ها است.

بنابراین، دایره در بالای مثلث نشان می دهد که شما فردی آرام و با اعتماد به نفس هستید. قرار دادن دایره در بالای مثلث نشانگر این است که شما نسبت به دنیای اطراف خود بسیار کنجکاو هستید. شما نه از همسالان خود جدا هستید نه خیلی با آن ها درگیر می شوید.

شما در شغل تان تمرکز و اقتدار زیادی دارید و معمولا به دلیل کارهای جالبی که انجام می دهید مورد تحسین دیگران قرار می گیرید. هر چند وقت یک بار ترجیح می دهید که از جمع ها فاصله بگیرید و برای خودتان وقت بگذارید.

مثلث شماره3: مثلث نمایانگر انسان ها و دایره نشانگر نحوه تعامل شما با آن ها است.

دایره در درون مثلث نشان می دهد که شما فردی محافظه کار هستید و برای شما مهم نیست که چقدر دیگران را می شناسید از آشنا گرفته تا غریبه به همه کمک می کنید، در حقیقت شما مانند یک سرپرست برای اطرافیان خود هستید. افراد دیگر هر زمان که نیاز به کمک و مشاوره دارند به شما مراجعه می کنند زیرا شما وفادار و باهوش هستید.

مثلث شماره4: مثلث نمایانگر انسان ها و دایره نشانگر نحوه تعامل شما با آن ها است.

این ترتیب قرار گیری نشان می دهد که شما فردی بسیار شاد و پشتیبان هستید، در حقیقت شما نجات دهنده نهایی هستید و دیگران را به انجام کارهای مختلف و پیشرفت تشویق می کنید. با مشاهده پیشرفت دیگران شما نیز احساس خوشحالی و پیشرفت پیدا میکنید. در حقیقت شما به ندرت احساس حسادت پیدا می کنید. دید شما به زندگی کاملا مثبت است و در بدترین شرایط نیز می توانید امید را پیدا کنید. اکثریت اطرافیانتان شما را با اعتماد به نفس بالا می شناسند.

در ابتدا چه چیزی را در تصویر می بینید؟

تست روانشناسی با عکس و جواب

سر تماسح

شما آدمی محتاط هستید و شانس ها و فرصت های زیادی را در زندگی تجربه نمی کنید زیرا ریسک پذیر نیستید. تا جایی که می توانید از مشکلات فاصله می گیرید و اگر مشکلی ایجاد شود پیش از بزرگ شدن آن سعی در بهبود آن دارید.

شما از آن دسته افراد هستید که به سرعت ریشه مشکل را پیدا می کنید. احتمالا اگر با دوستان خود در این مورد صحبت کنید آن ها نیز به شما می گویند که گاهی عصبی می شوید و مشکل را بیش از اندازه بزرگ می کنید، بنابراین لازم است که به خودتان نیز استراحت بدهید.

قایق

اگر در دید اول یک قایق را ببینید معلوم می شود که به جزئیات توجه زیادی می کنید. قایق به آن کوچکی در دهان تمساحی به آن بزرگی به سختی دیده می شود. این نوع نگاه به جزئیات از شما فردی خلاق ساخته است. ذهن فعال و خلاق شما مدام در حال ساخت یک اثر هنری می باشد. علاوه بر ذهن خلاق شما نگاه بسیار دقیقی به جزئیات دارید. و اگر این خلاقیت را با تفکر ترکیب کنید کارهای بزرگی می توانید انجام دهید.

تست تصویری کشف ترس های پنهان

اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند ترس پنهان شما را نشان می دهد.

تست روانشناسی عکس

دختربچه

بیش ترین ترس شما از دوران بچگی تان ریشه می گیرد، ترس شما می تواند از هر چیزی باشد اما مهم این است که بدانید ترس های پنهان شده در ضمیر ناخودآگاه تان مربوط به دوران کودکی شما می باشد، از آن جایی که تاثیر دوران کودکی در زندگی تقریبا همیشگی است، به احتمال زیاد در دوران کودکی در موقعیت هایی قرار گرفته اید که احساس اضطراب و خجالت را تجربه کرده اید. اگر غالبا احساس ترس دارید ولی علت آن را نمی دانید باید در کودکی خود به دنبال ریشه آن بگردید.

پروانه

پروانه به این معنی است که شما همیشه فرصت های جدیدی را کشف می کنید. پروانه نماد شروع دوباره و استفاده از فرصت های جدید است. پس بزرگ ترس شما ترس از دست دادن است.

در عصر فن آوری « از دست دادن» واژه متداولی است که در رابطه با اضطراب استفاده می شود. ببینید چه چیزی باعث شده که این میزان ترس را تجربه کنید به هر حال هرچیزی در زندگی موقتی می باشد و مهم این است گه از لحظات آن به بهترین شکل استفاده کنید.

توت فرنگی

توت فرنگی در تست شخصیت شناسی تصویری، به دلیل شکل قلب گونه نماد عشق است. شما یا می ترسید که کسی را که دوست دارید از دست بدهید یا می ترسید که عشق واقعی زندگی را به دست نیاورده و تنها بمانید.

عنکبوت

خیلی به جزئیات توجه می کنید. وقتی در چنین تصویر بزرگی متوجه عنکبوت می شوید، یعنی که برای غرایز خود برای ادامه حیات وابسته هستید. به همین دلیل شما احساس امنیت پیدا نمی کنید و مدام سلامت جسمانی و روحی خود را بررسی می کنید تا بتوانید چیزی را که سلامت شما را در خطر انداخته پیدا کنید. با پیدا کردن آن مطمئنا راه حل ساده ای نیز برای برطرف کردنش پیدا می کنید.

درخت

درخت نماد عقل و سن است. اگر در نگاه اول درخت را دیده اید، شما از پیر و ضعیف شدن می ترسید و دوست ندارید که کسی سن حقیقی شما را بداند. نگران نباشید در هر سنی راه های مناسبی برای لذت بردن از زندگی، فعال و مفید بودن هست. زندگی خود را هدفمند کنید تا تغذیه و فعالیت مناسبی داشته و طولانی تر و سالم تر عمر کنید.

خرس عروسکی

نشان می دهد که شما برای دوستی و ارتباط های خود ارزش زیادی قائل هستید و اصلی ترین ترس شما از دست دادن دوستانتان می باشد. احتمالا در دوران کودکی عروسکی مشابه همین داشته اید که به شما احساس آرامش و امنیت داده است و حال که بزرگ شده اید می خواهید دوستانتان به شما آرامش دهند و می ترسید که آن ها را از دست بدهید.