یکی از مشکلاتی که بسیاری از زوجین آن را تجربه می کنند یکنواختی در زندگی زناشویی می باشد. این یکنواختی می تواند به دلیل تکرار مداوم در زندگی ایجاد شده و باعث سردی رابطه میان زن و شوهر بشود. مشکلات زیادی به دلیل عدم تنوع در رابطه جنسی می تواند به وجود بیاید و حتی باعث افسردگی، اضطراب، خیانت و مسائل دیگری می شود، بنابراین زوجین باید تلاش کنند تا از تکرار و یکنواختی دوری کنند.

احتمالا شنیده اید که مردان تنوع در رابطه را دوست دارند. این موضوع که به دلیل عدم آگاهی کافی از روابط جنسی ایجاد می شود. تنوع طلبی ویژگی خاص مردان نیست و زنان نیز می توانند این ویژگی را داشته باشند. در این مقاله به تنوع و اهمیت آن در رابطه میان زوجین و ایجاد آن به منظور بهبود زندگی مشترک می پردازیم.

اهمیت تنوع در رابطه زناشویی

رابطه زناشویی متنوع اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا با ایجاد هیجان، شوق و اشتیاق آتش عشق میان زوجین را روشن نگه می دارد. همان طور که گفته شد عدم تنوع در رابطه زناشویی می تواند مشکلات زیادی را مانند خیانت یا افسردگی به همراه داشته باشد. 

پیشنهاد مشاور: آیا وقتی عصبانی هستید نباید رابطه جنسی داشته باشید؟

در صورت از بین رفتن تنوع در رابطه بسیاری از افراد با افزایش شرکای جنسی و رابطه های نامشروع به دنبال تنوع در رابطه جنسی خود می گردند و با این کار سلامت جسمانی و روانی خود را به خطر می اندازند، این در حالی است که زوجین با افزایش آگاهی و مراجعه به مشاور می توانند این مسئله را به درستی مدیریت کنند و رابطه خود را نجات دهند.

چگونه رابطه جنسی هیجان انگیزی داشته باشیم

چگونه در روابط زناشویی تنوع ایجاد کنیم؟

در ابتدا باید با مفهوم تنوع در زندگی مشترک آشنا شویم، برخی افراد انجام کارهای ناپسند و خلاف شرع را هنگام رابطه جنسی تنوع می دانند و به وسیله آن ها سعی دارند در رابطه خود تنوع ایجاد کنند.

این در حالی است که تنوع نباید باعث شود رابطه جنسی از شکل مشروع و ایمن خود خارج شود و سلامت روحی و جسمانی زوجین را به خطر بی اندازد. اگر از تنوع در رابطه زناشویی می ترسید و شنیدن در مورد آن حالتان را بد می کند، احتمالا تعریف اشتباهی از تنوع در ذهن دارید. 

پیشنهاد مشاور:بی میلی جنسی در زنان| دلایل و درمان بی میلی جنسی در زنان

تنوع در زناشویی به این معنا می باشد که زوجین تلاش کنند تا فضایی ایجاد شود که باعث لذت بیش تر آن دو در طول رابطه جنسی شود. توجه داشته باشید که این فضا را می توان به شکل های متفاوتی ایجاد کرد و نمی توان یک نسخه برای همه زوجین صادر کرد. در ادامه به روش های مناسب ایجاد تنوع در رابطه جنسی اشاره شده که زوجین می توانند با توجه به روحیه خود از آن کمک بگیرند:

1. خودتان را در اولویت قرار دهید| کارهای جالب در رابطه

ممکن است یکی از دلایل سردی رابطه میان شما و همسرتان عدم اعتماد به نفس شما باشد، اگر احساس می کنید که نمی توانید خودتان را دوست داشته باشید بهتر است که وقت بیش تری برای خودتان بگذارید. اگر حس بدی به عملکرد خودتان در رابطه داشته باشید این حس را به همسرتان نیز منتقل می کنید و به مرور هیجان رابطه شما به مرور از بین می رود.

پیشنهاد مشاور: رابطه جنسی ناسالم را جدی بگیرید| بهترین راه های جلوگیری

یکی از مواردی که با اعتماد به نفس زنان و مردان ارتباط زیادی دارد افزایش یا کاهش وزن می باشد. اگر وزن مطلوب خود را از دست داده اید می توانید با رفتن به باشگاه، ورزش و استفاده از برنامه های غذایی به وزن مطلوب خودتان بازگردید. 

بیماری های مقاربتی نیز جزو مواردی است که باعث کاهش اعتماد به نفس افراد در طول زمان می شود. از چیزهای دیگری که باعث کاهش اعتماد به نفس می شود می توان به ویژگی های ظاهری مانند ریزش مو، ماه گرفتگی یا بیماری های خاص اشاره کرد اما به طور کلی می توان با کمک مشاور یا مطالعه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

2. برای برقراری رابطه جنسی زمان هایی را تعیین کنید

نیازی نیست تمام فکرتان را به زمان بندی مشغول کنید اما بهتر است که برنامه ای در ذهنتان داشته باشید و مطابق با آن تصمیم بگیرید.

از معاشقه غافل نشوید سعی کنید از روش های همیشگی دوری کنید، نوازش، حرف های عاشقانه جدید، حمام دو نفره، حرف های تحریک کننده، همه می توانند روابط شما را دگرگون کنند.

پیشنهاد مشاور:به اوج لذت رساندن همسر| راهکارهای تضمینی

چگونه رابطه جنسی هیجان انگیزی داشته باشیم

3. رابطه جنسی کلامی را تجربه کنید

با استفاده از حرف های تحریک کننده سعی کنید همسرتان را برای رابطه جنسی آماده کنید، در این راه می توانید از ماساژ جنسی نیز استفاده کنید تا همسرتان کاملا آماده رابطه جنسی شود.

4. صحبت نکردن در مورد مسایل مختلف| نکات رابطه موفق

در طول جلسات مشاوره جنسی دیده می شود که برخی از زوجین در طول رابطه جنسی در مورد مسائل بی اهمیت و روزانه صحبت می کنند. در طول رابطه باید از مسائل روزانه فاصله بگیرید زیرا این مسائل باعث می شوند نتوانید لذت کافی را از رابطه ببرید و ارگاسم خوبی را تجربه کنید.

پیشنهاد مشاور: آیا رابطه جنسی زیاد ضرر دارد و نابارور می کند؟

5. سورپرایز کردن

اگر در رابطه شما سورپرایز وجود نداشته باشد هیجان نیز از بین می رود و زندگی یک روال یکنواخت و بی هیجان را پیش می گیرد. سعی کنید برای زنده نگه داشتن رابطه خود از هدیه خریدن، مسافرت، خرید گل، بیرون رفتن ناگهانی، رستوران رفتن و ... غافل نشوید.

شاید انجام این کار ها از نظر شما کوچک و حتی بی اهمیت باشد اما برای همسرتان خیلی با ارزش می باشد. حتی اگر نمی توانید چیزی بخرید می توانید در کار خانه به او کمک کنید یا غذایی که او دوست دارد را درست کنید.

6. تغییر در موقعیت مکانی| چگونه در رابطه فعال باشیم

اگر همیشه در یک مکان ثابت رابطه دارید بهتر است که انجام رابطه جنسی در مکان های مختلف را گزینه ای برای فرار از یکنواختی بدانید. برای این کار می توانید از پذیرایی، آشپزخانه یا حمام شروع کنید، انتخاب مکان بستگی به سلیقه زوجین دارد. 

حتی می توانید به یک سفر رمانتیک بروید و در هتل مورد علاقه تان رابطه جنسی هیجان انگیزی را تجربه کنید.

7. پوزیشن های زناشویی مختلف

نباید از رابطه جنسی خجالت بکشید سعی کنید تنوع را در هرچیزی که می توانید به کار بگیرید. البته لازم نیست عملی انجام دهید که غیرقابل پیشبینی باشد، به یاد داشته باشید که همسر شما نیز باید از رابطه لذت ببرد

یکی از کارهایی که باعث تنوع و افزایش هیجان می شود امتحان کردن پوزیشن های متفاوت می باشد، برای این کار می توانید از مشاوره زناشویی یا سایت های متفاوت در این زمینه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که نباید روش های پرخطر را امتحان کنید زیرا ممکن است به خودتان یا همسرتان صدمه وارد کنید.

سعی کنید حتی در ترتیب و اجرای پوزیشن ها نیز کمی تنوع به خرج بدهید تا قابل پیشبینی نباشد.

پیشنهاد مشاور: چگونه زنان در روابط زناشویی ماهر شوند؟| بهبود رابطه زناشویی

8. شما پیش قدم شوید

در مواردی دیده می شود که زنان تصور می کردند این وظیفه مردان است که برای رابطه جنسی پیش قدم شوند. اما اینگونه نیست بسیاری از مردان دوست دارند که زنانشان پیشنهاد رابطه را مطرح کند تا احساس کنند رابطه برای آن ها نیز لذت بخش است. اگر تصور می‌کنید همسرتان این کار را نمی پسندد می توانید از او سوال کنید. 

پیشنهاد رابطه از سوی زنان می تواند برای مردان هیجان انگیز و متفاوت باشد.

9. به یکدیگر وقت استراحت دهید

بسیاری از زوجین تصور می کنند چون عاشق هم هستند باید همیشه کنار هم باشند و تمام وقت خود را با یکدیگر بگذرانند در حالی که اینگونه نمی باشد، زوجین می توانند با دوستان خود به صورت جداگانه یا گروهی بیرون بروند یا فعالیت ها و سرگرمی های خاص خودشان را داشته باشند.

سعی کنید علاوه بر رابطه در زندگی شخصی نیز پیشرفت کنید و دوستان و سرگرمی های خودتان را نیز داشته باشید، این بدین معنی نیست که همسرتان را دوست ندارید یا او را تنها گذاشته اید بلکه به این معنی می باشد که شما نیز باید وقتی برای رسیدن به سرگرمی ها و دوستان خودتان داشته باشید.

پیشنهاد مشاور: نشانه های تحریک جنسی مردان که باید بدانید

10. تنوع در لباس و آرایش

سعی کنید با لباس های مناسب، زیبا و جذاب ظاهر شوید و از لباس روزمره خود استفاده نکنید این عمل نشان می دهد که چقدر برای رابطه جنسی خود احترام و ارزش قائل هستید. زنان می توانند از آرایش های خاص استفاده کنند و با این کار هیجان رابطه را افزایش دهند.

چگونه رابطه جنسی هیجان انگیزی داشته باشیم

 تظاهر را کنار بگذارید

برخی از زوجین در مورد مسائل جنسی باهم صحبت نمی کنند، همین امر به مرور باعث می‌شود که بیش تر اوقات ارگاسم را تجربه نکرده و وانمود کنند که از رابطه لذت می برند. متاسفانه این کار به مرور باعث سرد شدن و بی علاقگی نسبت به رابطه جنسی می شود.

بنابراین سعی کنید که نیازها، احساسات و علاقه خود را با همسرتان در میان بگذارید و از او نیز بخواهید با شما صادق باشد، اگر در بیان خواسته های خود مشکل دارید می توانید از مشاور جنسی کمک بگیرید.

11. حاشیه های جنسی

اگر تمام موارد گفته شده را امتحان کرده اید و احساس می کنید هیچ کدام برای شما هیجان لازم را ایجاد نمی کند می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید به طور مثال در شرایطی تقاضای رابطه کنید که متنوع باشد، غیرقابل پیشبینی عمل کنید. 

12. کمک گرفتن از مشاور جنسی

مشاوران جنسی مرکز ستاره ایرانیان با تجربه و تخصص بالا در زمینه سکس تراپی به شما کمک می کند تا علایق و نکات مثبت در رابطه جنسی خود را شناسایی کنید و بتوانید رابطه جنسی معجزه آسایی را تجربه کنید.

در تمام این موارد باید روحیه همسرتان را هم در نظر بگیرید، اگر نمی توانید با همسرتان به یک راه حل برسید بهتر است از مشاور جنسی کمک بگیرید تا رابطه میان شما را بهبود ببخشد و زندگی مشترک شما را از نابودی نجات دهد.

شما به راحتی می توانید با مراکز برتر مشاوره جنسی همچون "مرکز مشاوره ستاره" تماس حاصل کنید، رزرو وقت با مشاور از طریق 02122354282 و 02122247100 و 09035673050و 09108347597امکان پذیر است.