11 باور غلط در مورد افراد درون گرا وجود دارد. در حالی که افراد درونگرا از یک سوم تا نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، افراد با این نوع شخصیتی معمولا بیان دارند که دیگران آن ها را درک نمی کنند. در اینجا برخی از داستان های ساختگی و باورهای غلط در مورد درون گرایی آورده شده است.

افراد درون گرا چگونه هستند

1. سکوت به معنای خجالت نیست

گاهی اوقات مردم فکر می کنند که سکوت فرد به این معنی است که او خجالتی می کشد. باید بدانید که بین درونگرایی، کمرویی و اضطراب اجتماعی تفاوت های زیادی وجود دارد.

افراد درونگرا لزوماً از گفتگو با دیگران وحشت زده نمی شوند، اگرچه برخی از افراد درونگرا قطعاً کمرویی یا اضطراب اجتماعی را تجربه می کنند.

افراد درونگرا تمایل به حفظ درون گرایی دارند. آن ها ترجیح می دهند قبل از اینکه به مکالمه با دیگران بپردازند، او را بشناسند.

افراد درونگرا همچنین ترجیح می دهند که قبل از صحبت، فکر کنند. آن ها معمولاً از چت و گفتگوی طولانی و مکرر با دیگران لذت نمی برند. 

بنابراین، وقتی فردی ساکت است فکر نکنید که از حرف زدن با دیگران خجالت می کشد.

فایل صوتی 11 باور غلط در مورد افراد درون گرا

2. آن ها عصبانی و افسرده نیستند

افراد درون گرا چگونه هستند

هنگامی که فرد درونگرا بیش از حد در ارتباطات اجتماعی قرار می گیرد، برای شارژ مجدد معمولاً به کمی وقت آرام و خلوت نیاز دارند. 

متأسفانه، گاهی اوقات این تمایل به تنها بودن با احساساتی مانند عصبانیت، افسردگی، بی حالی یا اضطراب اشتباه گرفته می شوند.

اگر فردی درون گرا هستید، ممکن است به یاد بیاورید که والدین یا دیگر بزرگسالان به شما گفته اند که «از اتاق خود بیرون بیایید و در جمع باشید»، در حالی که شما قصد داشتید مدتی تنها باشید. 

این امر می تواند برای افراد برونگرا گیج کننده باشد و ممکن است درک نکنند که چرا فرد به تنهایی احتیاج دارد.

افراد برونگرا درک نمی کنند که چرا افراد درونگرا نیاز به تنهایی دارند و ممکن است این خواسته آن ها را بی ادبانه و توهین آمیز بدانند.

3. آن ها نیز خوش می گذارنند

افراد درونگرا پر سر و صدا نیستند. اگرچه ممکن است در یک اجتماع شلوغ و اجتماعی ساکت باشند، اما این بدان معنا نیست که آن ها خوش نمی گذارنند.

در بسیاری از موارد، افراد درونگرا ترجیح می دهند بنشینند و تمام مناظر جالب را نگاه کنند. آن ها کنجکاو هستند و دوست دارند درباره جهان و افراد اطرافشان بیشتر بدانند. 

در حالی که برون گراها ممکن است شروع مکالمه با دیگران را دوست داشته باشند، افراد درونگرا ترجیح می دهند به دیگران گوش دهند.


4.آن ها بی ادب نیستند

افراد درونگرا می توانند ساکت و محافظ کار باشند و دانستن اینکه آن ها به چه چیزی فکر می کنند دشوار است. این امر می تواند باعث شود دیگران آن ها را بی ادب بخوانند.

برای این که بخواهید شخصیت کسی را قضاوت کنید ابتدا باید اطلاعات کافی را در مورد ابعاد شخصیتی مختلف داشته باشید. درک این نکته مهم است که فرد درون گرا ممکن است نیاز داشته باشد شما را بهتر بشناسد تا بتواند با شما ارتباط برقرار کند.


5. درون گراها مرموز نیستند

افراد درون گرا چگونه هستند

بر اساس ارقام به دست آمده، افراد درونگرا حدود نصفی از جمعیت جهان را تشخیص می دهند بنابراین درونگرایی مسلماً امری عجیب و غریب نیست. متاسفانه، افراد درونگرا گاهی ناعادلانه به عنوان افرادی مرموز و عجیب و غریب تصور می شوند.

افراد درونگرا به جای پیروی از مد، سلایق و علایق خود را دنبال می کنند.


6. آن ها نمی خواهند که همیشه تنها باشند

افراد درون گرا


اگرچه ممکن است افراد درونگرا برای ذخیره انرژی خود، هر روز نیاز به مدتی تنهایی داشته باشند، اما مطمئناً این بدان معنا نیست که آن ها می خواهند تمام وقت تنها باشند. 

افراد درون گرا از گذراندن وقت با افرادی که آن ها را به خوبی می شناسند لذت می برند.

اما حتی گذراندن وقت با دوستان نزدیک و عزیزان نیز می تواند طاقت فرسا باشد. افراد درونگرا پس از مدتی باید تنها باشند تا انرژی خود را بازیابی کنند.


7.آن ها از مکان های شلغ نمی ترسند

افراد درون گرا چگونه هستند

صرف اینکه افراد درونگرا ساکت هستند و از تنهایی لذت می برند به این معنی نیست که از حضور در اجتماع می ترسند. مطمئناً، برخی از افراد درونگرا از حضور در اجتماع می ترسند، اما این یکی از ویژگی های آن ها نیست.

بسیاری از افراد درونگرا دوست دارند بیش تر وقت خود را در خانه و کنار خانواده خود بگذرانند اما این بدان معنا نیست که آن ها از فضاهای عمومی می ترسند.


8. افراد درون گرا اعتماد به نفس پایینی ندارند

افراد درون گرا

تصور غلط دیگری که در مورد افراد درونگرا وجود دارد این است که آن ها به دلیل اعتماد به نفس پایینی که دارند سکوت می کنند. این مسئله به ویژه برای کودکان درونگرا مشکل ساز می شود.

تصور نکنید که افراد محتاط از اعتماد به نفس کافی نیستند.

کودکانی که توسط بزرگسالان و همسالان خود در زمینه شخصیت و رفتار خود مورد انتقاد مداوم می گیرند، احساس می کنند مشکلی دارند و مضطرب می شوند.


9. افراد درونگرا از مردم متنفر نیستند

افراد درون گرا چگونه هستند


افراد درونگرا، ضد انسان نیستند. در حقیقت، آن ها معمولاً علاقه زیادی به دیگران دارند. البته گفت و گو های طولانی باعث خستگی آن ها می شود.

بنابراین چگونه می توان موضوع مناسبی برای حرف زدن با این افراد انتخاب کرد؟ سعی کنید مکالمه را با موضوعی که فرد درونگرا به آن اهمیت می دهد شروع کنید.

10. افراد درونگرا نیازی به اصلاح و آرایش کردن ندارند

غالبا با درونگرایی مانند یک اختلال رفتاری برخورد می شود. معلمان و سایر بزرگسالان اغلب کودکان را مجبور می کنند در موقعیت هایی قرار بگیرند که باعث ایجاد احساس اضطراب و ناراحتی در آن ها می شود. برخی از این موقعیت ها عبارتند از:

  • انتخاب یک دانش آموز ساکت به عنوان رهبر گروه.
  • واگذار کردن نقش های اصلی در بازی های کلاس به کودک محتاط.
  • برای انجام کارهای گروهی، بچه های ساکت و برونگرا را در یک گروه قرار دادن.

کمرویی شدید و اضطراب اجتماعی مشکلاتی هستند که باید مورد درمان قرار بگیرند، به خصوص اگر منجر به اختلال در زندگی روزمره شوند. اما برای این کار باید از روانشناس مرکز مشاوره ستاره زندگی کمک گرفت، قرار دادن كودك خجالتی یا مضطرب در موقعیت های اجتماعی مختلف راه مناسبی برای کمک به کودک نیست.

مطلب پیشنهادی مشاور: کمرویی را چگونه درمان کنیم؟

ساکت بودن همان خجالتی بودن نیست و درون گراها نیازی به اصلاح و بهبودی ندارند.

11. به آن ها نگویید که خیلی ساکت هستند

شخصیت افراد درون گرا


افراد درونگرا تنها تیپ های شخصیتی نیستند که مورد قضاوت قرار می گیرند، بسیار دیده می شود که افراد برونگرا پر سرو صدا و پرحرف خوانده می شوند.

این که مدام به فرد درونگرا بگویید خیلی ساکت است مانند این است که فرد برونگرا را پرحرف بخوانید. 

هر دو تیپ شخصیتی باید تلاش کنند تا کسانی را که با آن ها متفاوت هستند درک کنند. 

یادگیری و مطالعه در مورد چگونگی تفکر، عمل و احساس افراد با تیپ های شخصیتی متفاوت می تواند روابط شما را بهبود ببخشد.

شما به راحتی می توانید با مراکز برتر مشاوره شخصیت همچون "مرکز مشاوره ستاره" تماس حاصل کنید، رزرو وقت 02122354282 و 02122247100 و 09035673050 و 09108347597 است.