مشاوره (از سردرگمی رها شوید)


مشاوره سی و یک نوع زیرشاخه دارد، برخی از آن ها معروف هستند و برخی را ممکن است به ندرت شنیده باشید. مشاوره خانواده یا ازدواج از مرسوم ترین انواع مشاوره است. اما مشاوره جنایی کمتر شنیده می شود و در ایران کاربرد کم تری دارد. 

مرکز مشاوره ستاره زندگی بیش از بیست مورد از این مشاوره ها را ارائه می دهد و همواره در کنار شما و خانواده شماست تا زندگی هدفمند و به دور از چالشی داشته باشید.

مشاوره حرفه ای

مشاوره یک تلاش مشترک بین مشاور و بیمار است. مشاوران حرفه ای به بیماران کمک می کنند تا اهداف و راه حل های موثر برای مشکلاتی که باعث آشفتگی عاطفی می شود را شناسایی کنند. 

مشاوره conselor (مرکز مشاوره ستاره زندگی)

مشاوره چه مدت طول می کشد؟

در حالت ایده آل، مشکل شما در حداقل زمان مدیریت می شود و خاتمه می یابد. با این حال، برخی از شرکت های بیمه ممکن است تعداد جلسات محدودی را پوشش دهند.

انواع مشاوره روانشناسی

انواع مشاوره روانشناسی شامل درمان فردی، پیش از ازدواج، مشاوره خانواده و درمان گروهی است.

مشاوره فردی
مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره گروهی
مشاوره فردی فرصتی شخصی برای دریافت پشتیبانی در مواقع چالش برانگیز زندگی است. مشاوره فردی می تواند به فرد در بسیاری از مباحث شخصی مانند عصبانیت، افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، مشکلات ازدواج و روابط، مشکلات والدین، مشکلات مدرسه، تغییرات شغلی و غیره کمک کند.
هر زوج با گذشت زمان، فراز و نشیب هایی را تجربه می کنند. این تغییرات ممکن است باعث ایجاد رفتار پرخاشگر در میان زوجین شود. مشاوره ازدواج یا مشاورهزوجین می تواند به برطرف شدن درگیری ها و بهبود زخم ها کمک کند. به طور کلی، مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا برای مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید آماده شوند.

مشاوره خانوادگی اغلب به دلیل تغییر  محل زندگی یا استرس روابط بین افراد خانواده را مورد بررسی قرار می گیرد. این روش مشاوره می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. بعضی اوقات بهتر است برای چندین جلسه اعضای خانواده را در کنار هم ببینید. موارد متداولی که در مشاوره خانواده به آن ها پرداخته می شود شامل، نگرانی های مربوط به فرزندپروری، درگیری های میان خواهر و برادر، از دست دادن اعضای خانواده، ورود اعضای جدید به خانواده یا یک تغییر کلی در سیستم خانواده است.
مشاوره گروهی به فرد این امکان را می دهد تا دریابد که آن ها تنها کسانی نیستند که یک سری چالش خاص را تجربه می کنند. شرکت در گروهی از همسالان با مشکلات مشابه، علاوه بر افزایش درک فرد از شرایط، باعث یادگیری راه حل های جدید نیز می شود. به طور معمول، گروه ها از حداکثر هشت شرکت کننده و یک یا دو رهبر تشکیل می شوند و حول یک موضوع مشترک به بحث می پردازند.
عصبانیت
افسردگی
اضطراب
سوء مصرف مواد
مشکلات ازدواج
 مشکلات والدین
مشکلات مدرسه
تغییرات شغلی
شناخت پیش از ازدواج
تست های شناختی
آموزش قبل از ازدواج
شناخت در دوره نامزدی
شناخت در دوره خواستگاری
شناخت همسر آینده
دعوای والدین
مشکلات خانوادگی
دعوای زن و شوهر
مشکل با خانواده همسر
مشکل والدین با فرزندان
مشکلات خواهر و برادری


مدیریت خشم
 عزت نفس
پس از طلاق
خشونت خانگی
بهبودی بعد از تجاوز
ضربه
سوء مصرف مواد

چرا به مشاوره نیاز دارید؟

 چرا ما به مشاوره احتیاج داریم؟ مهم نیست که کی هستیم و کجا زندگی می کنیم، زندگی در هر شرایطی چالش هایی را بر سر راه ما قرار می دهد.

ما در صورت داشتن پشتیبانی و کمک لازم می توانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم. گاهی اوقات، پشتیبانی می تواند به صورت مشاوره ارائه شود. در این مقاله پنج برای نیاز به مشاوره ذکر شده است.

مشاوره conselor (مرکز مشاوره ستاره زندگی)

1. ما به کمک نیاز داریم

طبق اعلام انجمن روانشناسی آمریکا، از هر چهار نفر در دنیا یک نفر از افسردگی رنج می برند. اما پزشکان مراقبت های اولیه کمتر از 31 درصد از این بیماران را تشخیص می دهند. این امر نشان دهنده اهمیت بهداشت روان است، اما ابزارهای فعلی که ما در حوزه پزشکی در اختیار داریم این نیاز را برآورده نمی کند، برای حفظ سلامتی عاطفی باید چیزی تغییر کند. بخشی از این تغییر شامل نشان دادن ارزش مشاوره به مردم است. برای اینکه مردم متوجه این ارزش شوند، باید برای مشکلاتی که دارند با مشاور ملاقات کنند. پس از انجام این کار، آن ها متوجه تغییری چشمگیر در شرایط زندگی خود می شوند.

2.درمان بیماری های روانی

اگر با افسردگی، اضطراب یا چیز شدیدتری مانند اختلال دو قطبی زندگی می کنید، احتمالاً علاوه بر چالش های زندگی مشترک، پریشانی را نیز تجربه می کنید. بسیاری از افرادی که به بیماری روانی مبتلا هستند ارزش مشاوره را می دانند و به طور پیوسته از مشاور کمک می گیرند، مشاورهمی تواند به صورت آنلاین یا حضوری شکل بگیرد. با این حال، همانطور که گفته شد، افراد زیادی وجود دارند که مراقبت های لازم دریافت نمی کنند. 

3. مشکلات مالی

مشکلات مالی می تواند ناشی از عدم درآمد مداوم، فقر، هزینه های اجباری، اعتیاد به قمار، سوء مصرف مواد یا موارد مربوط به سلامت روان باشد. مدیریت مالی یا امور مربوط به پول بسیار مهم هستند و به طور مداوم بر زندگی ما تأثیر می گذارد. نبود پول می تواند باعث اضطراب افراد، وحشت زدگی، افسردگی و سایر موارد بهداشت روان شود.

جالب اینجاست که یکی از مهم ترین موانع برای کمک گرفتن از مشاور، هزینه آن است. بسیاری از افراد بیمه درمانی ندارند و یا بیمه آن ها خدمات روان درمانی را پوشش نمی دهد. کلینیک های کم هزینه هم وجود دارد که افراد می توانند از آن ها کمک بگیرند. مشاوره آنلاین نیز برای کسانی که می خواهند پول کم تری خرج کنند می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشاوره conselor (مرکز مشاوره ستاره زندگی)

4- هنگام بحران،  مشاور می تواند کمک کند

وقتی افراد به خودکشی فکر می کند، چه آن هایی که فقط به آن فکر می کنند و چه کسانی که برنامه ای برای پایان دادن به زندگی خود دارند، باید از مشاور کمک بگیرند. اگر فرد این افکار را با دوست خود در میان می گذارد، دوست وی باید به هر شکلی که شده او را به یک مشاور ارجاع دهد. مشاوره مکانی امن برای بیان احساساتی است که شخص در بیان آن با مشکل روبرو است. مشاور به افراد کمک می کند تا به سلامتی و ثبات عاطفی برسند.

5-مشاوره آنلاین

ما در دوره ای زندگی می کنیم که همه چیز بر محور فناوری می چرخد و خدمات بهداشت روان نیز کاملاً با گذشت زمان تکامل یافته است. دلیل نهایی برای مشاوره این است که روش های بسیاری برای انجام این کار به صورت الکترونیکی به وجود آمده است و مشاوره آنلاین می تواند گزینه مناسبی برای درمان باشد. 

این روش بسیار مقرون به صرفه تر است. حتی گزینه هایی برای مشاوره رایگان پیش از ایجاد تعهد در رابطه طولانی مدت وجود دارد.

مرکز مشاوره ستاره زندگی دارای شبکه گسترده ای از مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین با حضور مشاوران متخصص است که آماده هستند از شما در این سفر به سلامتی حمایت کنند.

بررسی مشاوره

در اینجا نظر دو مراجع که جلسات مشاوره زندگی آن ها را عوض کرده آورده شده است:

"من راه طولانی را پشت سر گذاشته ام و با کمک مرکز مشاوره ستاره زندگی کارهایی را انجام دادم که فکر می کردم هرگز انجام نمی دهم. جلسات مشاوره برای من بسیار سودمند بوده و توانستم با راهنمایی مشاور راه های جدیدی برای موفقیت و پیشرفت کشف کنم. من یاد گرفته ام که احساسات خودم را کنترل کنم و هرگز به خودم شک نکنم. این جلسات زندگی مرا تغییر داد."

وی گفت: "در مدت زمان 9 ماه، مشاور من به بهترین دوست من تبدیل شده بود. در ابتدا از آنجایی که به نظر خودم از نظر روانی بسیار سالم هستم به انجام درمان شک داشتم. چند چالش در زندگی شخصی من باعث شد که تصمیم به درمان بگیرم و پس از یک ماه زندگی من شروع به تغییر کرد. هیچ وقت در زندگیم به اندازه این 9 ماه احساس خوبی نداشته ام! "

مشاوره conselor (مرکز مشاوره ستاره زندگی)

نتیجه

لیست ذکر شده به هیچ وجه کامل نیست، در حقیقت صدها دلیل برای امتحان کردن مشاوره وجود دارد. دلیل اصلی برای کمک گرفتن از مشاور این است که هیچ کس به تنهایی نمی تواند تمام مشکلاتش را از بین ببرد.

سوالات متداول

تفاوت بین درمان و مشاوره چیست؟

درمان فردی و مشاوره می تواند بسیار شبیه به نظر برسد. تفاوت اصلی درمانگران و مشاوران در این است که درمان راه حلی مبتنی بر دارو است و لحظه ای عمل می کند، این نوع درمان بیش تر برای اختلالات فردی همچون خودکشی، افسردگی شدید، دو قطبی و غیره استفاده می شود. اما مشاوره فرآیندی علمی و پیوسته است که سعی می کند بیمار را همواره همراهی کرده و درمانی منسجم و پیوسته ایجاد کند. این درمان معمولاً بازگشت ندارد، در صورتی که در نوع اول احتمال بازگشت فرد به بیماری وجود دارد.

انواع مختلف مشاوره چیست؟

انواع مختلفی از مشاوره برای کمک به موضوعات خاص وجود دارد. به عنوان مثال، مشاورهقبل از ازدواج، قبل از برنامه ریزی برای ازدواج انجام می شود. همچنین گزینه های مشاوره فردی در مورد مسائل بهداشت روان، مشاوره سوء مصرف مواد و الکل و زوج درمانی (مانند مشاوره ازدواج) برای زوجین متاهل وجود دارد.

اهداف مشاوره چیست؟

اهداف مشاوره فردی، زوج درمانی، خانواده درمانی و روابط درمانی کمک به افراد در یادگیری راهبردهای جدید برای برقراری ارتباط است. افرادی که مشاوره می روند و از زوج درمانی استفاده می کنند، می توانند دلایل رفتارهای خود را با راهنمایی مشاور حرفه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

مشاوره conselor (مرکز مشاوره ستاره زندگی)

آیا درمان برای شما مناسب است؟

هنگامی که در مشاوره فردی به تنهایی، زوج درمانی با همسر یا خانواده درمانی با اعضای خانواده شرکت می کنید، می توانید درمانگر خود را مورد بررسی قرار دهید. به یاد داشته باشید که او کسی است که شما در مورد جزئیات زندگی خود با او صحبت خواهید کرد. 

هزینه درمان چقدر است؟

متوسط هزینه های فردی، زوج درمانی و خانواده درمانی در ایالات متحده از 65.00 دلار شروع می شود و در یک مکان سنتی یا در دفتر کار  می تواند تا 200.00 دلار در ساعت برسد. گزینه های آنلاین برای رابطه درمانی یا زوج درمانی با حداقل 40 دلار در هفته (ماهانه پرداخت می شود) ارائه می شود.

در ایران این هزینه برای مشاوره فردی، زوج درمانی و خانواده درمانی از 120هزار تومان آغاز می شود و متأسفانه برخی از مشاوران مبلغ 800 هزار تومان را فقط برای یک جلسه دریافت می کنند.

 البته مرکز مشاوره ستاره زندگی با همکاری برترین و با تجربه ترین مشاوران و برای حمایت از خانواده ایرانی هزینه های مشاوره در حداقل میزان ممکن قرار داده است تا در کنار خدمات با کیفیت، هزینه های پرداختی شما کاهش یابد.

در اولین جلسه مشاوره شما چه اتفاقی می افتد؟

در اولین ملاقات شما با درمانگر خود آشنا می شوید و پزشک شما تشخیص خواهد داد که نیاز دارید از دارو استفاده کنید یا خیر. به عنوان مثال، او تشخیص می دهد که شما به درمان فردی نیاز دارید یا باید در جلسات خانواده درمانی شرکت کنید. بعد از اینکه مشاور با نیاز های شما آشنا می شود یک برنامه درمانی برای شما تهیه می کند که در آن تعداد جلسات مشاوره و سایر جزئیات مهم در مورد درمان شما، ذکر شده است. افرادی که دارو مصرف می کنند یا به خدمات اضافی احتیاج دارند ممکن است به روانپزشک ارجاع داده شوند.

آیا مشاوره محرمانه است؟

بله! هنگامی که از مشاوران مراکز مطمئنی مانند مرکز مشاوره ستاره زندگی استفاده می کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که زوج درمانی، سکس تراپی و جلسات مشاوره فردی شما کاملاً محرمانه باقی می مانند.

 شماره تماس جهت رزرو وقت مشاوره 02122354282و 02122247100و به وسیله موبایل از طریق شماره های 09035673050 و 09108347597امکان پذیر است.


توصیه روانشناسی دعوای زناشویی زن و مرد

توصیه روانشناسی دعوای زناشویی زن و مرد

زوجین هنگامی که با یکدیگر به اختلاف برمی خورند و دعوای زناشویی می کنند نباید به پدر و مادر همسرشان توهین کنند یا از آن ها انتقاد کنند زیرا این رفتار نامناسب باعث شادی و از بین رفتن مشکلات آن ها نمی شود. این امر در مورد شوهران نیز بر قرار است، زمانی که آن ها با همسر شان اختلاف دارند نباید به پدر و مادر همسرشان توهین کنند.

درمان روانشناسی چه تاثیری بر بهبود شما دارد؟

درمان روانشناسی چه تاثیری بر بهبود شما دارد؟

درمان رواشناسی باید متناسب با اختلال پیش آمده صورت گیرد تا بتواند بهترین نتیجه را بدست آورد. دارو درمانی، رواندرمانی، هیپنوتراپی، نوروتراپی و درمان شناختی رفتاری همگی روش های درمانی روانشناسی هستند برای افراد و موقعیت های مختلف به کار می روند.

انواع مشاوره در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

انواع مشاوره در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

مشاوره نوعی اقدام حمایتی مبتنی بر علم روانشناسی، در حمایت از فردی آسیب دیده یا در معرض آسیب می باشد. در این مقاله به انواع مشاوره و کاربرد آن ها می پردازیم بنابراین این مطلب را از دست ندهید.

بهترین مشاوره تلفنی، مشاوره روانشناسی تلفنی| مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

بهترین مشاوره تلفنی، مشاوره روانشناسی تلفنی| مرکز مشاوره ستاره ایرانیان

مشاوره روانشناسی تلفنی، در میان مردم طرفداران زیادی دارد، در روش مشاوره تلفنی هزینه بسیار کم می شود و به صرفه است و می توانید به راحتی با متخصصان ارتباط بگیرید و مشکلات روانشناختی خود را حل نمایید.

با انواع مشاوران آشنا شوید

با انواع مشاوران آشنا شوید

با انواع مشاوران آشنا شوید و وظایف و توانمندی های هر یک را بررسی کنید. در این مطلب تفاوت مشاوره، مددکار اجتماعی، روانشناس نظری، روانشناسی درمانگر، روانپزشک، روانشناس بالینی آورده شده است.

تفاوت کار روانشناس، روانپزشک، مددکار اجتماعی و پرستار چیست؟

تفاوت کار روانشناس، روانپزشک، مددکار اجتماعی و پرستار چیست؟

آیا دوست دارید تفاوت روانشناس، روانپزشک، مددکار اجتماعی و پرستار را بدانید؟ اشخاص زیادی خود را درمانگر می دانند ولی تفاوت هایی بین این اشخاص به یافتن درمانگر مناسب کمک می کند.

بهترین روانشناس کیست؟❤️ بهترین روانشناسان تهران

بهترین روانشناس کیست؟❤️ بهترین روانشناسان تهران

وجود یک درمانگر متبحر در زمینه روانشناسی رکن اصلی در فرآیند درمانی است لذا در این مطلب سعی داریم به معرفی بهترین روانشناس بپردازیم تا افرادی که قصد مراجعه به روانشناس دارند نکاتی را در مورد روانشناسان خوب بدانند.

راه های رسیدن به آرامش بعد از طلاق که از آن ها خبر ندارید

راه های رسیدن به آرامش بعد از طلاق که از آن ها خبر ندارید

طلاق پدیده ای است که در جامعه امروز به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مطرح می شود که ریشه در تغییر و تحولات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، زیستی و غیره دارد و با پیچیده تر شدن زندگی امروز، سطح آن نیز شدت یافته است. در این مقاله به راه هایی پرداخته شده است که به شما در آرامش بعد طلاق کمک می کند.

آیا رقابت در زندگی مشترک باعث بهبود یا ناسازگاری زن و مرد می شود؟

آیا رقابت در زندگی مشترک باعث بهبود یا ناسازگاری زن و مرد می شود؟

رقابت بین زن و شوهر باعث از بین رفتن تعامل و یا ناسازگاری بین زن و مرد می شود. ازدواج خوب بر پایه همکاری شکل می گیرد ولی اگر جای همکاری به رقابت داده شود زوجین به چشم رقیب به یکدیگر نگاه می کنند و اگر در زندگی مشترک دعوایی پیش بیاید بجای حل کردن موضوع سعی می کنند یکدیگر را مقصر جلوه دهند و مانند یک مسابقه به زندگی مشترک نگاه می کنند.

بهترین سایت مشاوره ازدواج ایران با خدمات تخصصی ❤️ پیش مشاوره رایگان

بهترین سایت مشاوره ازدواج ایران با خدمات تخصصی ❤️ پیش مشاوره رایگان

عاشق شدن و ازدواج دو تصمیم استرس زا در زندگی می باشند از طرفی حفظ ازدواج می تواند دشوار باشد. بزرگ کردن فرزندان، مسائل مالی، کار طولانی، مواجهه با مشکلات شخصی می تواند بر هر رابطه ای تأثیر بگذارد. سایت مشاوره ازدواج به شما کمک می کند تا بهترین مشاور را برای مشکل خود پیدا کنید.

انواع سبک مشاوره در جهان | چه روشی در ایران استفاده می شود؟

انواع سبک مشاوره در جهان | چه روشی در ایران استفاده می شود؟

انواع مشاوره در جهان ساختار یکسانی دارند ولی با توجه به فرهنگ و رفتار مردم کشورها برخی روش های موفق تر هستند و برخی دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. روش های نوین در برخی کشور ها سبب تحول روانشناسی و مشاوره شده است.

روش های ابراز و کنترل خشم در افراد

روش های ابراز و کنترل خشم در افراد

خشم نوعی احساس طبیعی می باشد و حاصل حالت های هیجانی، فیزیولوژیکی و شناخت ما می باشد. زمانی که فرد با مشکلات و شکست رو به رو می شود احساس خشم پیدا می کند. بنابراین یادگیری مهارت های ابراز خشم اهمیت زیادی دارد.

اصلاح رفتار بد همسر با بچه دار شدن

اصلاح رفتار بد همسر با بچه دار شدن

برخی افراد فکر می کنند که رفتار بد همسر با بچه دار شدن اصلاح می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که طلاق والدین به کودکان آسیب روحی زیادی وارد می کند و معمولا کودکان دوست ندارند که والدین آن ها از یکدیگر جدا شوند.تولد فرزند می تواند چالش های رابطه را افزایش دهد.

چطور روانشناس خوب انتخاب کنیم؟ پیش از رزرو وقت حتما بخوانید

چطور روانشناس خوب انتخاب کنیم؟ پیش از رزرو وقت حتما بخوانید

چطور روانشناس خوب انتخاب کنیم؟ احساس شما نسبت به درمانگر اهمیت زیادی دارد. اگر احساس امنیت نمی کنید یا احساس می کنید که درمانگرتان احساسات شما را درک نمی کند، احتمالا انتخاب اشتباهی داشته اید. شما باید با درمانگر خود احساس راحتی کنید و بتوانید خصوصی ترین موضوعات زندگی خود را با او درمیان بگذارید.

دسته‌بندی